Vlaganja v digitalno oglaševanje v Evropi so lani poskočila za 30 odstotkov, kar kaže na novo rekordno rast oglaševanja po letu 2008, v najnovejši raziskavi ugotavlja evropska oglaševalska organizacija IAB Europe. Nekoliko manjši, a vseeno opaznejši porast, je bil tudi v Sloveniji, kjer so investicije porasle za 16 odstotkov.
V Evropi je skupna vrednost digitalnega oglaševanja lani znašala 92 milijard evrov, kar je predstavljalo 59 odstotkov vseh evropskih investicij v oglaševanje, so v sporočilu za javnost pojasnili v zavodu Interactive Advertising Bureau (IAB) Slovenija.
“Visoka rast sicer ni veliko presenečenje, saj so jo skoraj vsi analitiki napovedali že takoj po krizi. Znano je namreč, da digitalno oglaševanje v vsaki krizi pridobi znaten pospešek,” so ob tem pojasnili.
Bistveno rast investicij v digitalno oglaševanje je v lanskem letu zabeležila tudi Slovenija, in sicer je ta znašala 16 odstotkov.
“Še bolj kot odstotki pa je pomembno to, da gre za kar 10-milijonsko rast fakturiranih investicij, kar predstavlja izredno povečanje tudi v zgodovinskem kontekstu,” so poudarili.
Najhitrejšo rast so zabeležile investicije v tuje tehnološke velikane. Kot kažejo izsledki raziskave, so tudi vlaganja v slovenski medijski prostor s 15-odstotno rastjo zabeležila izrazit skok. Pri malih oglasih in direktorijih so medtem zaznali osemodstoten dvig investicij.
Ob tem v IAB Slovenija poudarjajo, da digitalno oglaševanje trenutno dosega 30 do 40 odstotkov celotnega oglaševanja v Sloveniji. Digitalno oglaševanje tako postaja druga največja oblika oglaševanja pri nas, na prvem mestu medtem ostaja televizija, ki velja za tradicionalno močan kanal na južnoevropskih trgih.
Vzorec rasti je podoben tudi na področju vsebin, saj tako v Evropi kot v Sloveniji beležijo investicije v družbena omrežja in video oglaševanje.
Prihodnjo rast investicij v digitalno oglaševanje bodo krojile negotove gospodarske napovedi, pojasnjujejo pri IAB Slovenija, ob tem pa izpostavljajo oceno agencije Zenith, da bo svetovno digitalno oglaševanje v letošnjem letu doseglo 60 odstotkov vseh medijskih investicij na globalni ravni.
Med regijami, ki jim agencija pripisuje najhitrejšo rast, je tudi Slovenija. Med glavnimi razlogi za takšno oceno so navedli nadaljnji razcvet e-trgovine ter stabilno gospodarsko moč, ki so jo že dosegli trgi srednje in vzhodne Evrope.
“Dodaten optimizem, kljub težavam v dobavnih verigah, vzbujajo rekordne evropske investicije v lokalne programe za okrevanje, pričakovano povečanje državnih vlaganj v zeleni prehod in energetsko neodvisnost, v raziskave in razvoj ter digitalizacijo celotnega družbenega ekosistema,” so zapisali.