Največja križarka na svetu Icon of the Seas zaplula na svojo prvo križarjenje, na njej prostora za skoraj 10.000 ljudi

2

Nova, skoraj 1200 čevljev dolga (356 metrov) in 250.800 bruto ton težka križarka Icon of the Seas družbe Royal Caribbean, je v soboto na svojem prvem križarjenju izplula iz pristanišča Miami tik pred sončnim zahodom in se iz vode dviga kot večplastna rojstnodnevna torta.

Glazura na vrhu te torte je bila v obliki sedmih bazenov, čudaškega črtastega vrtiljaka, nasadov tropskega zelenja in zavitih toboganov v zeleni, roza, modri in oranžni barvi.

Ko je 2 milijardi dolarjev vredna ladja 10. januarja ob glasbi priplula v Miami, potem ko je prečkala Atlantik – s postankom v Portoriku – iz ladjedelnice v Turkuju na Finskem, kjer je bila zgrajena, jo je pozdravila kakofonija pozdravov gasilskih čolnov in različnih pisanih zastav. Zaradi nemira se je ustavil promet vzdolž nasipa do Miami Beacha, ki poteka vzporedno s kanalom za križarke.

Argentinski nogometni zvezdnik Lionel Messi je bil celo med zgodnjimi fanfarami ladje kot »boter« Icon of the Seas, ki je 23. januarja krstil ladjo z 20 palubami.

Ladja je uradno največja ladja za križarjenje na svetu, s križarko Royal Caribbean’s Wonder of the Seas, novostjo v začetku leta 2022, ki ji sledi z dolžino 1188 čevljev (362 metrov) in 235.600 bruto tonami.

Potniki bodo na prvem potovanju, razprodanem sedemnočnem križarjenju po vzhodnih Karibih, lahko uživali v doživetjih “naslednje stopnje” na morju.

Iskanje časa za prilagajanje vsemu na krovu Icon of the Seas obljublja, da bodo potniki zaposleni. In ko smo že pri potnikih, lahko ladja pri polni zmogljivosti prevaža neverjetnih 7600 gostov, skupaj z 2350 člani posadke – torej približno celotno prebivalstvo Sedone v Arizoni.

Med znamenitostmi velikana je kategorija 6 – 17.000 kvadratnih metrov velik vodni park na ladji, ki je trenutno največji na morju in se razprostira po palubah 16 in 17, s šestimi tobogani, ki vključujejo Frightening Bolt (najvišji tobogan na morju na 46 čevljev oz. 14 metrov) in prvi družinski splav na morju (Hurricane Hunter in Storm Surge).

Ladja ima prvi konzolni neskončni bazen na morju, pa tudi največji bazen na morju (40.000-litrski Royal Bay) in največjo ledeno areno na morju (Absolute Zero, kjer lahko gostje drsajo ali gledajo predstavo).

Približno 50 glasbenikov in komikov zabava potnike z ansambli, ki vključujejo največji orkester na morju (16 skladb), kot tudi prvo predstavo na morju “Čarovnika iz Oza”, skupaj z letečimi opicami. Obstaja celo rezidenčni zlati prinašalec, Rover, imenovan Chief Dog Officer, ki je še mladiček in se pojavlja na svojem urniku skupaj z namenskim vodnikom.

Dolgo preden je prispela v Miami, so slike Icon of the Seas v družabnih omrežjih sprožile spletni hrup željnih počitnikov in močno polarizirana mnenja o premožni ladji, zlasti o morebitnem vplivu tako velike ladje na okolje.

Tiskovni predstavnik Royal Caribbean je dejal, da je Icon of the Seas 24 % bolj energetsko učinkovita, kot se zahteva za križarke, zasnovane danes. Podjetje načrtuje, da bo do leta 2035 predstavilo ladjo z ničelno neto vrednostjo.

Ladja je prva ladja družbe Royal Caribbean, ki jo poganja utekočinjeni zemeljski plin (LNG). Niso vsi navdušeni nad to izbiro.

»Odločitev družbe Royal Caribbean za uporabo utekočinjenega zemeljskega plina je njihova največja podnebna napaka,« je dejal Bryan Comer, direktor morskega programa pri Mednarodnem svetu za čisti transport.

»LNG je večinoma metan, toplogredni plin, ki v prvih 20 letih po izpustu ujame več kot 80-krat več toplote kot ogljikov dioksid. Icon of the Seas uporablja motorje, ki sproščajo metan v atmosfero v obliki ‘metan-slipa.’«

Organizacija pravi, da lahko utekočinjeni zemeljski plin “pomembno prispeva k doseganju podnebnih ciljev” le, če se metan-slip in drugi dejavniki močno zmanjšajo ali odpravijo, kar je po mnenju sveta še vedno velik izziv.

Parabolični premec ladje – prvi za Royal Caribbean – je zasnovan tako, da pomaga ladji pri lažjem premikanju skozi vodo in pomaga zmanjšati porabo goriva in emisije, je dejal Comer in dodal, da pomaga tudi pri dobičku križarjenja.

Ladja proizvede več kot 93 % sveže vode z reverzno osmozo. In Icon of the Seas ima tudi prvi sistem blagovne znamke za pirolizo s pomočjo mikrovalovne pečice (MAP), ki se uporablja za pretvorbo odpadkov na krovu v plin, ki ga lahko ladja uporabi kot energijo.

Zanimanje za ogromno ladjo je med ljubitelji križarjenja nedvomno veliko.

Colleen McDaniel, glavna urednica Cruise Critic, je za CNN Travel povedala, da je Icon of the Seas najbolj raziskana tema na spletni strani o križarjenju doslej v letu 2024.

Za navdušence križark, je dejala McDaniels, je največji hrup okoli Icon of the Seas dejstvo, da je prva v popolnoma novem razredu ladij za Royal Caribbean, ki je nazadnje predstavila nov razred ladij Quantum Class leta 2014.

“Če pomislim na vse, kar se je spremenilo v križarjenju – in potovanju – v zadnjih 10 letih, je na krovu toliko novih konceptov in možnosti, ki nas lahko navdušujejo,” je dejala McDaniels in Icon of the Seas označila za “popolnoma prelomno za industrijo.”

Naslednja v razredu ladij Icon družbe Royal Caribbean je Star of the Seas, ki se gradi na Finskem in naj bi avgusta 2025 začela plovbo po Karibih iz floridskega pristanišča Canaveral blizu Orlanda, s podobnimi ugodnostmi kot Icon of the Seas.

“Izjemno povpraševanje po Icon of the Seas je spodbudilo Royal Caribbean, da odpre rezervacije za Star of the Seas – sestrsko ladjo Icon – tri mesece prej, kot je bilo prvotno načrtovano,” je dejal tiskovni predstavnik podjetja.

Osem različnih »sosesk« na krovu Icon of the Seas je zasnovanih tako, da pritegnejo večgeneracijsko demografsko skupino navdušencev križarjenj in potnike z različnimi interesi, vključno z družinami z majhnimi otroki in samo za odrasle popotnike.

Njihova ponudba sega od prvega bara Royal Caribbean na morju, Swim & Tonic, v ladijski soseski Chill Island, do The Lemon Post v novi družinski soseski, imenovani Surfside, kjer lahko gostje naročijo mami in jaz in koktajli očka in jaz in mocktaili v korakih od območja za brizganje otrok.

Medtem ko je bil Royal Caribbean že znan po svojih soseskah na krovu, med katerimi se lahko gostje sprehajajo, je McDaniels dejal, da je Icon of the Seas izboljšal koncept na tej ladji.

Brez dvoma je bila ta ladja ustvarjena za neposredno konkurenco letoviščem na kopnem, zlasti tistim, ki so namenjena družinam,” je dejala.

Najbolj pričakovana ponudba nove ladje za družine bi lahko bila Surfside na palubi 7. Namenjena je družinam z otroki, starimi 6 let in mlajšimi, osredotočena je na vrtiljak Seussovega videza, za katerega so otroci naredili ultimativni klic na likih, ki se vozijo (mavrično zobati narval in plavajoči flamingo v bazenu, med drugimi muhastimi bitji).

Vrtiljak stoji le nekaj korakov od več družinam prijaznih restavracij, vključno s samopostrežnim bifejem, oknom s prigrizki in novo specializirano restavracijo, Pier 7, s celodnevnim zajtrkom in kjer otroci, mlajši od 12 let, jedo brezplačno. V bližini in tik ob bazenu Water’s Edge sta tudi dve vodni igrišči za majhne otroke, kjer lahko starši navidezno pazijo na svoje otroke, hkrati pa se sproščajo ob pogledu na ocean.

Za množice od 18 let naprej še ena nova soseska, The Hideaway, črpa navdih iz mednarodnih prizorišč klubov na plaži, z večnadstropno teraso z neprekinjenim pogledom na ocean in prvim visečim neskončnim bazenom na morju, konzolno dvignjenim 135 čevljev (41 metrov) nad morjem oz. oceanom.

Lastnosti ladje bodo še posebej impresivne za ljudi, ki še nikoli niso križarili, je dejal Rob Clabbers, ustanovitelj in predsednik Q Cruise + Travel, agencije Virtuoso iz Chicaga.

»Za Icon of the Seas so stranke, ki so najbolj navdušene, družine z mlajšimi otroki,« je dejal Clabbers in opozoril na značilnosti, kot so vodni park, bazeni in simulator deskanja.

Za ladjo se zanimajo tudi stranke, ki ne potujejo nujno z otroki, je dejal, zlasti soseska Suite, ki je območje, ki se počuti kot ladja v ladji, rezervirano samo za goste apartmajev. Največja soseska Suite v Royal Caribbeanu doslej, obsega štiri palube in ima lastno zasebno teraso za sončenje, bazen in masažno kad ter dve ekskluzivni restavraciji.

“Zabava, ugodnosti, restavracije, kakovost predstav in raznolikost dejavnosti – in celo oblikovanje notranjih in zunanjih prostorov – so preprosto osupljivi za tiste, ki so navajeni bivati v večini kopenskih letovišč,” je dejal Clabbers. “In to sploh ne vključuje stvari, ki jih lahko počnete na kopnem.”

Več kot 40 restavracij, barov in salonov na ladji vključuje 21 novih možnosti za Icon of the Seas, med njimi ponudbe z doplačilom, kot je okence za suši v Izumi, specializirana restavracija Empire Supper Club (z rebulo Wagyu in na maslu poširanim langoustinom na meniju z osmimi hodi, ki stane 200 $ na osebo) in okno s šampanjcem v restavraciji Bubbles na območju Centralnega parka na ladji.

28 različnih vrst prenočišč na krovu sega od 157 kvadratnih metrov velike notranjosti in kabin, ki se začnejo pri 3.600 $ na teden za dve osebi, do trinadstropne Ultimate Family Townhouse z lastno zaobljeno palubo, kinom, zunanjo masažno kadjo in spiralno tobogan za vožnjo med krovi, ki v povprečju stane 100.000 $ na teden in lahko sprejme osem ljudi.

Impresivni inženirski podvigi so na ogled povsod na Icon of the Seas.

82 čevljev visoka jeklena in steklena AquaDome krona del vrha ladje, kjer je gledališče, kjer nastopajo višinski akrobati, 55 čevljev visoka vodna zavesa, bar in tam je tudi prva gostinska dvorana Royal Caribbean.

Pearl v obliki krogle na Svetovni promenadi ladje se dviga tri palube visoko in kroži skozi pisane vinjete, privablja ljubitelje selfijev, hkrati pa zagotavlja strukturno podporo na sredini ladje in odpira območje širokim pogledom na ocean.

Na nedavnem novinarskem posvetu na krovu ladje je Michael Bayley, predsednik in izvršni direktor Royal Caribbean International, povedal medijem, da ladja “odkljuka vsa polja” za to, kar podjetje upa ustvariti.

“Je velik, je drzen, je popoln za Karibe, je popoln za naš trg,” je dejal Bayley.

Ponudba ladje je odgovor na zahteve, ki jih je blagovna znamka slišala od križark, tako novih na križarjenju kot že zvestih družbi Royal Caribbean, je dejal Jay Schneider, vodja produktnih inovacij pri Royal Caribbean.

“Raziskovali smo in testirali koncept ter slišali isto stvar,” je dejal in poimenoval želje po ustvarjanju spominov, preizkušanju “prvih” skupaj, povezovanju in možnostih na pretek, ki vključujejo “mešanico vznemirjenja in hladu” kot skupne značilnosti, ki so odmevale med in v raziskovalnih sejah.

“Nikjer v naši pisarni ni stvari, ki pravi: ‘Gremo zgraditi največjo ladjo na svetu,'” je Schneider povedal za CNN Travel. (Prvotni načrti so bili za približno 50.000 bruto ton lažjo ladjo).

Royal Caribbean International očitno postavlja Icon of the Seas na trg, ki presega križarjenje.

“Icon nismo ustvarili, da bi tekmovali z drugimi križarkami,” je dejal. “Zasnovali smo ga tako, da konkurira vsem drugim družinskim počitnicam, ki bi jih želeli opraviti kjer koli drugje na planetu – od smučanja do Vegasa do Grand Canyona.”

Št. komentarjev: 2
  1. Tomislav Golob pravi

    Pozdravljeni.
    Omenili ste 258,000 bruto ton TEŽKO ladjo. Naj vas popravim . Bruto tonaža ni teža ladje izražena v (metričnih) tonah torej v masi , temveč volumenska izmera ladje , ki se opravi po International Convention on Tonnage Measurement for ships .Določanje Bruto tonaže (Gross Tonnage) je precej zapleten postopek , ki ga obvladajo Naval Architects . Sam se iz pomorske stroke in poznam pojme kot so Gross in Nett Tonnage (Bruto , Neto tonaža) in Displacement (deplasman , iztisnina) , toda formule in postopka izračuna Bruto tonaže se nismo učili , tudi na Pomorski Fakulteti ne.
    Lep pozdrav

    1. Urednistvo pravi

      Hvala. Dobra opazka. Še najprej nas berite.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen