Madžarski parlament je danes potrdil predlog spornega zakona o davku na prihodke od oglaševanja, ki bo po mnenju kritikov še dodatno omejil medijsko svobodo in ohromil medijsko industrijo.
Vlada konservativnega premiera Viktorja Orbana je od leta 2010, ko je prevzela oblast, uvedla vrsto davščin v sektorjih, v katerih prevladuje tuj kapital, kot so bančništvo, energetika, trgovina in telekomunikacije. Zdaj so na vrsto prišli še mediji.
Vlada desničarja Orbana, ki je po gladki zmagi na aprilskih volitvah nedavno nastopil drugi mandat, je leta 2011 sprejela novo medijsko zakonodajo, ustanovila medijski svet z obsežnimi pooblastili in centralizirala javno radiotelevizijo.
Vlada zagotavlja, da bo s pomočjo novega davka na prihodke od oglaševanja, ki bo znašal do 40 odstotkov, financirala razvoj šolstva. Ob tem trdi, da večina medijskega programa, zlasti televizijskega, škoduje družbi.
Protesta proti omejevanju medijske svobode in novemu davku se je v ponedeljek udeležilo okoli 1000 ljudi, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Minuli teden so večji časopisi v znak protesta izšli s praznimi naslovnicami, spletni portali so objavili prazne prve strani, radiji in televizije pa so za 15 minut prekinili oddajanje.
Analitiki menijo, da poskušajo oblasti z novim davkom ukrotiti medije in odgnati tuje medijske hiše, kot je na primer RTL Klub, ki v svojem informativnem programu pogosto kritizira vlado.
Ta televizijska postaja v nemški lasti, ki je največja komercialna medijska družba na Madžarskem, bo edino podjetje, ki bo plačalo davek po najvišji stopnji in bo prispevalo približno polovico predvidenega davčnega prihodka.
“Ta davek je jasno uperjen proti RTL in cilja na našo neodvisnost, pa tudi na splošno na svobodo medijev na Madžarskem,” je za AFP ocenil prvi mož madžarskega RTL Andreas Rudas. (sta)