Dunaj obiskovalce pod sloganom “Heartbeat Streets” vabi k raziskovanju manj znanih četrti

0

Avstrijska prestolnica se bo turistom letos predstavila nekoliko drugače. Pod geslom »Heartbeat Streets« Dunajski zavod za turizem leta 2024 v ospredje postavlja manjše četrti. Obiskovalcem želijo tako približati utrip enajstih četrti v manj znanih delih mesta in jih tako popeljati na potovanje onkraj običajnih turističnih poti.

Po pandemiji, ki je začasno upočasnila svet, se turizem vrača v ustaljene tirnice. Lani so na Dunaju zabeležili 17,3 milijona nočitev in s tem zaostali le za rekordnim letom 2019. Kljub temu je lansko leto podrlo rekord prihodka od prenočitev, ki je znašal 1,24 milijarde evrov. V času množičnega turizma na Dunaju iščejo načine, kako ohraniti interes obiskovalcev. Številni turisti tradicionalne znamenitosti že dodobra poznajo, vedno več pa jih na dopustu išče pristne izkušnje in občutek domačnosti.

Dunajski zavod za turizem se je odločil, da bodo leta 2024 v avstrijski prestolnici v ospredju manjše in običajno turistično manj izpostavljene četrti. Medtem ko ima New York svoje »neighborhoode« in Madrid »barrie«, ima Dunaj »grätzle« – manjše soseske, običajno sestavljene iz le nekaj ulic. V njihovih središčih so pogosto tržnice ali trgi in običajno nimajo uradnih meja. Kavarne, restavracije in trgovine so kraji srečevanj, pogovorov in ustvarjalnosti, ki s svojim značajem in družbeno dinamiko privabljajo vse več obiskovalcev.

Četrti se med seboj zelo razlikujejo,  a jih povezuje kombinacija arhitekturnih posebnosti, urbanega vrveža, kulinaričnih vrhuncev in raznolikih ljudi. Prav ta raznolikost daje Dunaju svoj čar in obiskovalcem omogoča, da ga začutijo tudi izven strogega centra. Letos bo v ospredju 11 četrti, med njimi Freihausviertel, središče dunajske kreativne scene ob tržnici Naschmarkt, judovska četrt Karameliterviertel, bidermajerska idila v Spittelbergu in nekdanja rdeča četrt Stuwerviertel.

»V vključevanju dunajskih četrti vidimo velik potencial za dolgoročno vzdržen razvoj turizma. Dunajske četrti izven mestnega jedra želimo postaviti v središče pozornosti, saj polovica vseh obiskovalcev Dunaj obišče že drugič. Tretjina je celo rednih obiskovalcev. Gostje želijo doživeti nekaj novega, pristnega in avtentičnega,« je povedal Norbert Kettner, direktor Dunajskega zavoda za turizem. Goste iz tujine bodo tako spodbudili k raziskovanju manj znanih predelov mesta.

Pri igrivem spoznavanju četrti bo obiskovalcem pomagala tudi na Dunaju že dobro poznana aplikacija ivie, ki so jo razvili med pandemijo. Digitalni vodnik turistov ne vodi le po najbolj poznanih znamenitostih, kot so Schönbrunn, palača Hofburg ali stolnica sv. Štefana, temveč je tudi odličen avdio vodič za sprehode po manj znanih soseskah. Uporabniki lahko sodelujejo tudi v lovu za zakladom ali pa se informirajo o posameznih znamenitostih, pitnikih, mestnih straniščih in drugem.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen