Maribor bo tudi letos gostil največje javno martinovanje v Sloveniji, ki pa ga je Zavod za turizem Maribor tokrat prvič raztegnil na dva dni, in sicer 10. in 11. novembra. Gre za eno od najbolj prepoznavnih in priljubljenih prireditev v štajerski prestolnici, na kateri bo letos sodelovalo več kot 70 lokalnih ponudnikov vina in kulinarike.
Kot je danes na novinarski konferenci v Mariboru povedal direktor mariborskega turističnega zavoda Jure Struc, bo letos dogajanje potekalo na petih lokacijah z osrednjima prizoriščema na Koroški cesti ter na Trgu Leona Štuklja. Še pred javnim dogajanjem na mestnih ulicah bo praznična gastronomija na voljo v številnih mariborskih in okoliških restavracijah.
Martinovanje v Mariboru je najodmevnejše javno martinovanje v Sloveniji, saj se na ta dan na več prizoriščih v mestnem jedru zvrsti tudi do 20.000 obiskovalcev iz Slovenije in tujine. Po besedah vodje martinovanja Doroteje Mauko bo vinsko-kulinarična ponudba na stojnicah z glasbeno
spremljavo na Koroški cesti že dan pred tradicionalnim in letos že 38. krstom mošta in pred veliko
zabavo na Trgu Leona Štuklja.
“V programu so še vinsko-kulinarična in darilna tržnica na Grajskem trgu, dobrote in kuhanje v živo na osrednji mariborski tržnici in tematske vinske degustacije v Hiši Stare trte,” je napovedala Mauko.
V petek se bo predstavilo 21 ponudnikov, v sobotnem osrednjem programu se bo predstavilo 32 vinarjev in 12 gostincev, točno ob 11.11 pa se bo začel uradni program s krstom mošta. Čez dan bodo za zabavo poskrbeli pihalni orkester KUD Pošta, študentska folklorna skupina, Darja Gajšek s Špas kvintetom, Polkaholiki in zasedbo Nova Pot.
Za obiskovalce bodo na treh ločenih prodajnih mestih organizatorji zagotovili 20.000 povratnih kozarcev, tam bo mogoče kupiti tudi kupone, ki jih bodo pozneje lahko unovčili pri ponudnikih. Ob tem bodo v obeh dneh poskrbeli za brezplačen avtobusni promet od 16. ure naprej.
“Martinovanje je tradicionalno praznik vinogradnikov in vinarjev, v Mariboru pa ga razvijamo tudi v urbano praznovanje naše odlične gastronomije. Glavno pozornost namenjamo širokemu vključevanju in promociji lokalnih ponudnikov, izboljšanju uporabniške izkušnje na prizoriščih in osveščanju glede kulture pitja vina,” je pojasnil Struc.
Kot je dodal, mednarodni potencial njihove avtentične in kakovostne ponudbe potrjuje tudi letošnji naziv Maribora kot najboljše evropske kulinarične destinacije, zato je njihova ambicija prepoznavnost mariborskega martinovanja v širšem evropskem prostoru.
Prvi mož Zavoda za turizem Maribor se je dotaknil tudi dosedanjega poteka letošnje turistične sezone in dejal, da so kljub avgustovski vremenski ujmi, ko so s strahom gledali, kako se bo nadaljevalo na področju turizma, zadovoljni, saj se je število obiskov in nočitev spet odbilo navzgor.
“Za letos smo zelo samozavestni, saj gremo proti številkam, ki smo si jih zadali. V tem trenutku smo nekje 30 odstotkov nad lanskimi številkami, ki so že tako bile dobre,” je še povedal Štruc, ki tudi do konca leta ob vseh načrtovanih prireditvah pričakuje visoke številke.
Z organizacijo dvodnevnega “štajerskega novega leta” kot nekateri imenujejo martinovanje, si obetajo tudi več gostov iz drugih delov države in tujine, predvsem iz Avstrije in Hrvaške, ki bodo v mestu ostali kakšen dan ali dva več kot so doslej. Načrti za v prihodnje so zelo ambiciozni, Štruc pa ob tem pravi, da mora martinovanje postati njihov Oktoberfest.