Izbruh novega koronavirusa je preobrazil bančništvo in povzročil hiter razvoj digitalnih kanalov. 60 odstotkov bank je zaprlo ali skrajšalo odpiralni čas poslovalnic, 34 odstotkov jih je popolnoma digitaliziralo odpiranje računov, 23 odstotkov pa preverjanje identifikacije na daljavo, ugotavlja raziskava Deloitta.
Deloitte je v četrti raziskavi o zrelosti digitalnega bančništva analiziral digitalne funkcije in tržne razmere v 318 bankah v 39 državah, so sporočili iz družbe.
Slovenske banke so v primerjavi z globalnim povprečjem umestili v skupino digitalnih zamudnikov. “Do največjih razlik v primerjavi z globalnim povprečjem prihaja predvsem pri aktivnostih, povezanih z odpiranjem bančnih računov, dnevnega bančništva in razvoja bolj naprednih storitev,” so navedli.
Kot so dodali, na področju dnevnega bančništva prihaja do večjih razlik predvsem pri stopnji razvitosti produktov, ki so na voljo preko spletnih in mobilnih kanalov. Slovenske banke trenutno omogočajo bolj osnovne funkcionalnosti, medtem ko naprednejše funkcije, kot so blokiranje kartic, upravljanje osebnih financ in spreminjanje trajnih nalogov, še niso razvite v celoti. V okviru naprednejših storitev prihaja do večjih razlik predvsem pri omogočanju investiranja, združevanja računov in dodatnih nebančnih storitev.
Na podlagi raziskave je mogoče ugotoviti, da slovenske banke še niso v celoti razvile vsekanalne strategije, kjer preko vseh razpoložljivih kanalov uporabnikom ponujajo enake produkte, storitve in uporabniško izkušnjo. Pri nas je namreč spletno bančništvo v povprečju 30-50 odstotkov digitalno bolj zrelo kot mobilno bančništvo. Je pa raziskava pokazala, da se je ponudba mobilnega bančništva v zadnjih dveh letih pri nas precej povečala, kar nakazuje pomemben premik v smeri vsekanalne strategije, so zapisali v Deloittu.
Pričakovano se je povečala tudi uporaba mobilnega bančništva med uporabniki. V letu 2020 je mobilno banko na tedenski ravni uporabljalo dvakrat več uporabnikov kot pa v letu 2018. Po drugi strani pa uporabniki manj pogosto uporabljajo spletno banko. Največ jo obišče enkrat v obdobju enega do treh mesecev.