2TDK ob iztirjenju vlaka izpostavlja nujnost drugega tira

0

Družba 2TDK z zaskrbljenostjo spremlja dogajanje po torkovem iztirjenju tovornega vlaka na obstoječi progi Divača-Koper, ki po njihovem ponovno dokazuje, da Slovenija potrebuje drugi tir. O dogodku so že obvestili Evropsko komisijo, Evropsko investicijsko banko (EIB) in izvajalsko agencijo Evropske komisije za inovacije in omrežja Inea.

“Dogodek ponovno dokazuje, da Slovenija potrebuje drugi tir, novo in varnejšo železniško progo Divača-Koper, ki se bo v največji možni meri izognila občutljivemu vodovarstvenemu območju reke Rižane in bo zgrajena po evropskih standardih, saj se bo vsa odpadna voda iz predorov – vodovarstveno območje bo prečkal le drugi predor na trasi – preko lovilcev olj vodila v vodotesne zadrževalne bazene in bo v primeru izrednih dogodkov omogočala odvoz na čiščenje in v nadaljnjo obdelavo,” so v današnjem sporočilu za javnost navedli v 2TDK.

Spomnili so, da je bila obstoječa proga med Divačo in Koprom zgrajena leta 1967 na najbolj občutljivem vodovarstvenem območju Rižane, ki s pitno vodo oskrbuje celotno slovensko obalo.

Domačini, ki živijo ob progi, pogosto opozarjajo na nevarnosti proge, kot so travniški in gozdni požari, ki so posledica iskrenja ob zaviranju vlakov na tirih, na podore zaradi narave terena in tudi na morebitna iztirjenja vlakov, ki pogosto prevažajo nevarne snovi, so dodali v 2TDK.

Opozorili so še, da tovrstni dogodki vplivajo tudi na poslovanje Luke Koper in s tem na več tisoč delovnih mest v slovenski logistiki. Po obstoječi enotirni železniški progi namreč poteka edina železniška povezava koprskega pristanišča z zaledjem, več kot polovica tovora pretovorjenega v Luki Koper pa potuje po železnici.

Do nesreče vlaka je prišlo v torek popoldne, ko se je v predoru v Dolu pri Hrastovljah od kompozicije 18 vagonov tovornega vlaka iztirilo šest vagonov in se nagnilo na steno predora. Pri iztirjenju je prišlo do iztekanja kerozina, ki bi lahko ogrozil vodno zajetje Rižane. Skupno naj bi se izteklo okoli 10.000 litrov kerozina.

Železniška proga med Divačo in Koprom je zaprta, promet po njej bi lahko po ocenah Slovenskih železnic stekel v petek. V Luki Koper, kjer zaradi zaprtja proge partnerjem predlagajo uporabo kamionskih prevozov, medtem trenutno na odvoz iz Kopra čaka 35 tovornih vlakovnih kompozicij. (sta)

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen