Fištravec in Kovačič se hvalita s 660-milijonskim poslom za razvoj mariborskega letališča, a niti ne vesta, ali sta podpisala pogodbo ali zgolj pismo o nameri

0

Podjetje SHS Aviation, ki preko družbe Aerodrom Maribor s pomočjo azijskega kapitala upravlja z mariborskim letališčem, je danes v Budimpešti z enim največjih gradbenih podjetij na svetu China State Construction Engineering Corporation podpisalo 660 milijonov evrov vreden dogovor za prenovo in podaljšanje steze na letališču.

Kot je v Budimpešti pojasnil prokurist podjetja SHS Aviation Marko Gros, so danes podpisali predpogodbo, s katero so uresničili idejo, da bi se priključili drugemu paketu financiranja s strani iniciativne 16+1, ki ga omogoča Kitajska.

Gre za del strategije in načrtov, ki jih na mariborskem letališču usklajujemo že eno leto in so del zaveze, ki smo jih dali ministrstvu za infrastrukturo ob podpisu dolgoročne pogodbe marca letos, je pojasnil Gros. Kot je dejal, je 660 milijonov evrov vsota v okvirnem dogovoru z izvajalcem projekta razvoja letališča. “Ta projekt bo izvajan ne več segmentih, tako tovornem kot potniškem in storitvenem področju,” je dejal.

Sredstva bodo po Grosovih besedah namenjena podaljšanju piste, povečanju terminala, povečanju skladišč za tovor in za druge dejavnosti, hangarjem, hotelskim nastanitvam in podobno. Predpogodbo je sicer Gros ocenil za začetek sodelovanja in vstopnico za pridobitev sredstev iz nabora sredstev svilne poti.

Prva faza načrta je sicer povečanje piste, pri čemer je Gros izpostavil, da dobro sodelujejo z ministrstvom za infrastrukturo in da se državni prostorski načrt izvaja po programu, o katerem so se dogovorili z državnim sekretarjem na infrastrukturnem ministrstvu Juretom Lebnom.

Mislim, da gre pot v pravo smer, da bodo okviri prostorskega načrta marca 2018 končani, ko bodo, pa se lahko začnejo postopki za pridobitev gradbenih dovoljenj in vse, kar predpogodba zahteva, je še dejal.

Javnost sta sicer o visokem vložku prva obvestila mariborski župan Andrej Fištravec in njegov svetovalec Marko Kovačič. Kot je danes povedal župan, se s tem potrjuje pravilnost njihove usmerjenosti v iskanje poslovnih partnerjev s hitro rastočih trgov, ki bi našli svoje priložnosti v regiji in celotni Sloveniji. Ob tem je spomnil še na druge velike letalske posle, med drugim slovenskega letalskega poslovneža Iva Boscarola, ki je prav tako v madžarski prestolnici sklenil nekaj pomembnih poslov.

“Razvoj letališča poteka po načrtovanih korakih. Naslednji korak je izdelava državnega prostorskega načrta za podaljšanje letališke steze, ki bo po obljubah infrastrukturnega ministrstva končana do konca marca naslednje leto in je temelj za vse investicije, ki bodo temu sledile,” je dejal župan in poudaril dobro sodelovanje z državno stranjo.

Fištravec je ob tem izrazil upanje in poudaril veliko zavezo države, da pospeši nekatere postopke, pri sprejemanju prostorskega načrta.

Premier Miro Cerar je ob robu vrha predsednikov vlad 16 držav srednje in vzhodne Evrope ter Kitajske v Budimpešti poudaril, da je interes Slovenije vzpostaviti čim boljše povezave s Kitajsko, tudi v obliki neposrednega letalskega prometa. To bi med drugim omogočilo kitajskim turistom, da bi lažje obiskovali Slovenijo in prek nje sosednje države.

Napovedal je, da bosta vlada in on osebno “zelo podpirala tovrstne iniciative”. Poudaril pa je, da gre za projekt zasebne narave, zato lahko kot premier le pozdravi morebiten uspeh vlagateljev.

Županov svetovalec Marko Kovačič je pojasnil, da je do današnjega podpisa v Budimpešti prišlo v sklopu več drugih sklenjenih dogovorov med predstavniki kitajske vlade in različnih držav vzhodne in srednje Evrope.

O tem, da je skupna vsota investicije na letališču iz sprva predvidenih dobrih 300 milijonov narasla na 660 milijonov evrov, je dejal, da je takšne potrebe pokazala študija investitorja.

Po besedah Kovačiča je China State Construction Engineering Corporation eno največjih gradbenih podjetij na svetu, ki je v državni lasti s sedežem v Pekingu. Doslej so zgradili kar tri četrtine vseh kitajskih letališč, veliko imajo tudi izkušenj z gradnjo visokih stolpnic.

“Za nas je to velik trenutek, saj bo s podpisom pogodbe s tako velikim partnerjem pomenila ogromno promocijo. Mariborsko letališče bo v Evropi in Aziji v prihodnje prepoznano kot nišno letališče s potniškimi in tovornimi povezavami na Kitajsko,” je dejal Kovačič in dodal, da ima SHS Aviation nekaj lastnega kapitala, preostanek nameravajo pridobiti pri bankah.

Kovačič ni znal natančno pojasniti, ali gre za zavezujočo pogodbo ali zgolj za pismo o nameri, saj je veliko odvisno od uresničitve državnih zavez za čim hitrejšo spremembo prostorskega načrta, meni pa, da gre vseeno za precej bolj obligatorno pogodbo, v kateri so zelo natančno opredeljene zaveze in finančni pogoji obeh strani.

Je pa Fištravec zato odločno zatrdil, da tega posla ne bi bilo, če ne bi bilo njihovih aktivnosti, tudi številnih poti na Kitajsko, ki jim jih v javnosti velikokrat očitajo.

Vlada je nedavno sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta za mariborsko letališče ter imenovala delovno skupino za pripravo slednjega. Spremembe načrta med drugim vključujejo podaljšanje letališke steze iz 2500 na 3300 metrov, širitev letališke ploščadi, območje za razledenitev letal ter območje za posodobitev in razvoj letališke infrastrukture. (sta)

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen