Blagovne znamke pomemben del krepitve narodne identitete

0

Blagovne znamke so pomemben del krepitve narodne identitete, so na okrogli mizi v okviru sejma Alpe-Adria ugotavljali razpravljavci. Slovenija je znamko I feel Slovenia vzpostavila pred skoraj 20 leti, še danes pa je po njihovi oceni enako aktualna, saj je bila postavljena na pravih temeljih. Možnosti za njeno širšo prepoznavnost sicer obstajajo.

“Na nacionalno znamko I feel Slovenia smo lahko zelo ponosni. Po skoraj 20 letih je še vedno tako zelo aktualna kot leta 2007. Naše vrednote in identiteta znamke so bile postavljene na trdnih temeljih in niso dajale praznih obljub,” je na sredini okrogli mizi izpostavila Polona Prešeren iz vladnega urada za komuniciranje, ki skrbi za znamko I Feel Slovenia. Kot je poudarila, mora vsaka znamka, če želi preživeti, dajati uresničljive obljube “in naše so bile uresničljive”.

Po njeni oceni “smo prehodili lepo pot, ki ni bila vedno lahka”. “Včasih smo se morali boriti za svoj prostor pod soncem, imamo pa še veliko možnosti in manevrskega prostora za nadaljnjo krepitev prepoznavnosti znamke,” je dejala.

Livija Kovač Kostantinovič iz Slovenske turistične organizacije (STO) je izpostavila, da je Slovenija zelo uspešna pri znamčenju. V raziskavi turističnega razvoja, ki jo je lani med 119 državi izvedel Svetovni gospodarski forum, je pri indikatorju ocene strategije znamčenja (brandinga) zasedla prvo mesto. Na tem področju po njenih besedah za sabo puščamo odlične upravljalce z nacionalnimi znamkami, kot sta Švica in Avstrija, je dejala.

STO izvaja številne aktivnosti in projekte, je pa Kovač Kostantinovič izpostavila sodelovanje z ambasadorji slovenske turizma, med katerimi so uspešni športniki, kot sta košarkar Luka Dončić in kolesar Tadej Pogačar. “Šport je močan promotor, dviguje naš nacionalni ponos,” je podarila.

Da so športniki eni najboljših ambasadorjev države, se je strinjal tudi Tomaž Jontes iz Olimpijskega komiteja Slovenije (OKS). Med drugim se je na okrogli mizi dotaknil razprav v javnosti o tem, da bi imeli slovenski športniki poenotene zelene reprezentančne drese, s čimer da naj bi še dvignili prepoznavnost Slovenije.

Kot je pojasnil, so dovoljene barve – zelena, modra in bela – zakonsko opredeljene. Nekatere zveze se sicer po njegovi oceni predpisa ne držijo popolnoma, nekatere slabo, je pa prepričan, da imajo drese “dobro razdelane” na OKS. “Poleg Nizozemcev smo najbolj prepoznani. Te tri barve so se očitno dobro prijele,” je poudaril.

Vodja Centra za kreativnost Anja Zorko je predstavila blagovno znamko Made in Slovenia, ki je, kot je dejala, nastala v sklopu Muzeja za arhitekturo in oblikovanje na pobudo stroke. “Zdelo se nam je, da Sloveniji v svoji komunikaciji oziroma promociji umanjka pri enem od zelo pomembnih segmentov te naše dodane vrednosti, ki je ustvarjalnost,” je pojasnila. Blagovno znamko Made in Slovenia, ki je skozi leta rasla, so razširili tudi na različna priložnostna darila.

Tanja Lešnik Štuhec s fakultete za turizem pa je spregovorila o mreži blagovnih znamk Izvorno Slovensko. Kot je dejala, je model nastal iz potreb lokalnega okolja, danes pa je v mreži 14 znamk. Model Izvorno Slovensko je, kot je dejala, danes tudi v različnih mednarodnih okoljih prepoznan kot nekaj posebnega, saj da je zelo trajnostno naravnan.

Sejem Alpe-Adria, ki povezuje ljubitelje turizma, kampiranja, karavaninga in aktivnih doživetij, lahko obiskovalci na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani obiščejo še danes.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen