Povprečna starost avtomobilov, ki vozijo po ameriških cestah, je porasla na 12 let in pol, poroča podjetje S&P Global Mobility. Upoštevajoč samo limuzine je starost porasla na povprečno 13,6 leta. Razlog za staranje ameriškega avtomobilskega parka so cene, ki so poskočile zaradi pandemije covida-19.
Ob izbruhu pandemije v začetku leta 2020 so se številne tovarne zapirale, posledično pa je prišlo do velikega globalnega pomanjkanja avtomobilskih čipov, ki je zavrlo okrevanje proizvodnje po pandemiji. Cene so zato zvišale.
Od začetka pandemije pa do danes so se cene novih avtomobilov v ZDA dvignile za 24 odstotkov na povprečno 48.000 dolarjev, poroča podjetje Edmunds.com. Obresti za avtomobilska posojila so se medtem okrepile za sedem odstotkov, povprečno plačilo mesečnega obroka za posojilo za nov avtomobil pa je sedaj pri 729 dolarjih. Te številke družinam srednjega sloja trenutno niso dosegljive.
Cene rabljenih avtomobilov so od izbruha pandemije porasle za 40 odstotkov na 29.000 dolarjev, obresti na avtomobilski kredit za 11 odstotkov, povprečen mesečni obrok pa tako znaša 563 dolarjev.
Povprečna starost avtomobilov na ameriških cestah narašča že od leta 2019, pandemija pa je ta trend še pospešila. Veliko jih je na cestah po 20 let in več in imajo že četrtega lastnika. Na cestah je 122 milijonov avtomobilov starejših od 12 let. S&P Global Mobility ocenjuje, da bo povprečna starost rasla še nekaj let, vsaj tja do leta 2028.
Na račun odločitve vse več Američanov, da obdržijo svoj avtomobil še nekaj let, pa imajo vse več dela mehaniki.
S&P ocenjuje, da bodo letos v ZDA zaradi povečevanja zalog – kar bo znižalo cene – prodali 14,5 milijona novih avtomobilov. Lani so jih 13,9 milijona, prodaja pa je še daleč od tiste pred pandemijo, ko so prodajali po 17 milijonov novih vozil letno.