Kandidati za mariborskega župana na soočenju na TVS kritični do holdinga in do kaotičnega prometa v Mariboru
Vseh 15 kandidatov za župana Mestne občine Maribor je sinoči na Televiziji Slovenija soočilo poglede na različna področja. Z izjemo aktualnega župana so bili vsi kritični do trenutnega stanja športne infrastrukture v mestu in delovanja javnega holdinga, pri sprejemanju občinskega prostorskega načrta pa bi bolj upoštevali pomisleke javnosti.
Po ocenah nekdanjega župana Franca Kanglerja (NLS) je bila napaka, da je upravljanje občinskih športnih objektov prešlo pod holding, saj da bi samostojen športni zavod ustrezneje skrbel za infrastrukturo in kadre.
Aktualni župan Saša Arsenovič, ki kandidira s podpisi podpore, je izpostavil, da je bilo v zadnjih štirih letih v šport v Mariboru okoli 40 milijonov evrov. Med drugim je spomnil na obnovo stadiona Ljudski vrt, skate parka in kopališča Pristan, vlaganja na Pohorju in pridobitev organizacije olimpijskega festivala evropske mladine (Ofem).
Ostali se s tem niso strinjali. “V Mariboru pod aktualno mestno garnituro vse zamaka, to je zaščitni znak župana Arsenoviča,” je dejal kandidat SDS Dejan Kaloh. “JHM je bil narejen po Jankovićevem vzoru, zato je jasno, da so tudi v Mariboru stranpoti. Občani od holdinga nimajo nič, celo nasprotno – toplota in pogrebne storitve so se celo podražile!” je bil jasen Kaloh.
Glede prometa v Mariboru, pa je Kaloh dejal: “Pod aktualno mestno oblastjo je promet v Mariboru postal kaotičen. Rešitvi sta dve: dokler ustrezno ne rešimo prometnih tokov v mestu, bo Koroška c. spet odprta v eno smer kot območje umirjenega prometa, pri Štuku pri rondoju pa bomo postavili nadhod.”
“Vse investicije so se podražile, preprojektirale z Arsenovičevo ceno,” je dodala kandidatka Liste za pravičen razvoj mestnih četrti in krajevnih skupnosti (LPR) Lidija Divjak Mirnik. “Most na Pelješac je bil zgrajen prej kot Pristan,” je izpostavil kandidat Liste mladih. Povezujemo Matic Matjašič.
Kritični so bili tudi do delovanja holdinga, medtem ko je Arsenovič vztrajal, da so z njim dosegli večjo učinkovitost javnih podjetij. “Položnice so se podražile, zato je treba prevetriti sistem,” je menil kandidat Aleksander Kamenik (Stranka Aleksandra Kamenika). “Ideja holdinga je v teoriji dobra, a v praksi je vedno drugače. Namesto sinergije dobimo centralizacijo,” je povedal kandidat Levice Vladimir Šega. Po besedah kandidata Gibanja Svoboda Vojka Flisa denar odteka iz holdinga, pri storitvah ni sprememb, delavci pa so nezadovoljni.
Večina kandidatov bi do ureditve alternativnih poti ponovno vsaj delno odprla Koroško cesto za promet, proti temu sta bila le Arsenovič in kandidat SD Boštjan Klun. “Treba je delati na trajnostni mobilnosti, garažni hiši, park&ride sistemih,” je dejal slednji. Matjašič bi uvedel brezplačen avtobusni promet, kandidatka Piratske stranke Nina Beyokol nočne avtobusne linije.
Vsi po vrsti so menili, da je treba v pripravo novega občinskega prostorskega načrta (OPN) v večji meri vključevati javnost. Kandidat NSi Bernard Memon bi vodenje javne razprave o tem dokumentu predal mestnim četrtem in krajevnim skupnostim, kandidat Liste kolesarjev in pešcev Josip Rotar bi v ta namen vzpostavil mobilne pisarne po vzoru Dunaja.
Arsenovič je poudaril, da je novi OPN nujno potreben in da so se vsi župani tega zaradi zahtevnosti in občutljivosti dokumenta doslej otepali. “Naša obljuba pa je bila ukrepanje pred besedičenjem,” je dejal.
Večina je zadržana do postavitve sežigalnice odpadkov, podpira pa jo županski kandidat Stranke slovenskega naroda Franc Jesenek, saj meni, da Maribor nujno potrebuje rešitev za svoje odpadke. Kangler in kandidat SLS in Naše dežele Miha Recek bi o tem vprašanju izvedla referendum.
Skoraj vsi bi povečali vrednost participativnega proračuna. Po besedah Šege, Kluna in Beyokol ga je treba bolj približati ljudem, Rotar bi uvedel še ločenega za otroke, po ocenah županskega kandidata Stranke mladih-Zeleni Evrope Igorja Jurišiča pa je treba doseči tudi to, da ta mehanizem “ne bo ločeval, ampak združeval”.