Razpoloženje v slovenskem gospodarstvu se je v maju izboljšalo šesti mesec zapored. Vrednost kazalnika gospodarske klime se je oblikovala pri 5,6 točke, kar je 6,2 točke višje kot v aprilu in tudi 6,8 točke višje od dolgoletnega povprečja. Najbolj je k rasti prispevalo izboljšanje kazalnika zaupanja v storitvenih dejavnostih.
Poleg kazalnika zaupanja v storitvenih dejavnostih, ki je maja k izboljšanju kazalnika gospodarske klime prispeval 2,9 točke, so na mesečno izboljšanje kazalnika gospodarske klime vplivali tudi preostali štirje kazalniki. Kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih in med potrošniki sta prispevala po 1,3 točke, v trgovini na drobno 0,6 točke in v gradbeništvu 0,2 točke.
Od svoje vrednosti v maju 2020 je bila vrednost kazalnika gospodarske klime v letošnjem maju višja za 36,8 točke, so izračunali na državnem statističnem uradu. Tudi na letno izboljšanje je vplivalo vseh pet komponent, najbolj pa kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih in v storitvenih dejavnostih; prvi je bil višji za 15,3 točke, drugi za 13,7 točke. Kazalnik zaupanja med potrošniki je bil višji za 3,4 točke, v gradbeništvu za 2,4 točke in v trgovini na drobno za 1,9 točke.
Med gospodarskimi panogami je bilo izboljšanje kazalnika opaziti v vseh štirih, tako v trgovini na drobno kot tudi v storitvenih dejavnostih, gradbeništvu in predelovalnih dejavnostih.
V predelovalnih dejavnostih se je od aprila izboljšala večina kazalnikov stanj in pričakovanj z izjemo kazalnikov pričakovana proizvodnja in pričakovan izvoz, ki sta se poslabšala. Kazalnik zaupanja v predelovalnih dejavnostih je bil tako za tri točke višji v aprilu in za 38 točk višji kot v maju lani.
Kazalnik zaupanja v trgovini na drobno narašča že od začetka tega leta. Tudi ta je bil v letošnjem maju za 38 točk višji od svoje vrednosti v maju 2020, medtem ko je v zadnjem mesecu dni pridobil 12 točk. Izboljšali so se vsi kazalniki stanj in pričakovanj, poslabšal se je le kazalnik pričakovana prodaja.
Še naprej narašča tudi vrednost kazalnika zaupanja v gradbeništvu. V maju je bila za štiri točke višja kot v aprilu in za 48 točk višja kot pred letom dni. K zvišanju kazalnika zaupanja v tej dejavnosti sta vplivala oba kazalnika, ki ga sestavljata: pričakovano zaposlovanje in skupna naročila.
Kazalnik zaupanja v storitvenih dejavnostih se je po nekajmesečnem nespremenjenem stanju v primerjavi s prejšnjim mesecem ta mesec zvišal za devet točk. Od svoje vrednosti v maju lani pa je bil višji za 46 odstotnih točk. Tudi v tej dejavnosti so se zvišale vrednosti večine kazalnikov, najbolj pa pričakovanega povpraševanja in poslovnega položaja.