Za ponovni zagon turizma bo ključna disciplina v času krize

0

Slovenija je v zadnjih letih v globalnem turizmu gradila podobo zelene, trajnostne, varne in zdrave destinacije. To bo lahko izkoristila tudi v času ponovnega zagona turizma po koncu krize z novim koronavirusom, a mora ta sloves ohraniti, so opozorili govorci v današnjem spletnem pogovoru centra poslovne odličnosti ljubljanske ekonomske fakultete.

V letošnjem in prihodnjem letu bi lahko v Sloveniji zaradi covida-19 izgubili skoraj 11 milijonov prenočitev, je ocenil Peter Vesenjak iz podjetja Hosting. Turizem se bo po njegovi oceni vrnil v stare tirnice, a šele prihodnje poletje.

V primeru blagega scenarija Sloveniji grozi izguba 5300 delovnih mest zgolj pri ponudnikih nastanitev, v širšem turizmu pa bi lahko izgubili skoraj 15.000 delovnih mest. Prihodki v nastanitvenih objektih bi bili nižji za okoli 600 milijonov evrov, 1,8 milijarde evrov manj prometa pa bi bilo v celotni panogi.

“Nič kaj lepega se nam ne piše,” je dejal Vesenjak in opozoril, da gre za scenarij, po katerem bi se strogi ukrepi pričeli sproščati že poleti, ki se ne zdi zelo verjeten. Če se bodo ukrepi potegnili v jesen, pa bodo učinki še od 50 do 80 odstotkov večji.

V prihodnje bo sicer lažje tistim ponudnikom, ki bodo ponujali individualizirane, kakovostne storitve, simbolično povezane z urejenostjo, zdravjem in čistočo, je dodal Vesenjak. Butična turistična ponudba je že tako prihodnost Slovenije, po krizi s koronavirusom pa bo to postalo še pomembneje.

“Zelo pomembno je, da se Slovenija resnično obnaša urejeno, organizirano, disciplinirano in razreši to krizo z najmanj možnimi žrtvami,” je poudaril. Z odnosom do našega zdravja in zdravja gostov lahko dokažemo, da smo zaupanja vredna država. “To se nam bo obrestovalo v poznejših letih, ko bomo lahko na ta račun nadomestili, kar bomo sedaj izgubili,” je prepričan.

Ljubica Knezević Cvelbar z ljubljanske ekonomske fakultete se strinja, da ima Slovenija prednost, ker že leta gradi trajnostni turizem. “Zeleni in varni smo, to moramo sporočiti naprej,” je prepričana.

Da turistična promocija v času novega koronavirusa ne sme zastati, je v izjavi za STA izpostavil direktor Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč Iztok Altbauer. “Prej ali slej, pa če bo to čez en mesec, teden, pol leta, leto ali več, se bo znova pričelo potovati, četudi morda v drugačnih oblikah ali z določenimi omejitvami,” je poudaril. V tej luči je podprl aktivnosti Slovenske turistične organizacije (STO): “Moramo opozarjati, kaj je Slovenija in kaj ponuja.”

V začetku bo promocija zagotovo v prvi vrsti namenjena domačemu gostu, je dejal Altbauer: “Potrebno je bodriti ljudi, da bodo, ko bodo ukrepi to dovoljevali, z drugačnimi očmi gledali na to, kaj Slovenija ima in kaj ponuja tudi domačemu gostu.” Sicer pa bodo v skupnosti zdravilišč ob domačih gostih, ki ustvarijo polovico nočitev, v prihodnje nagovarjali tudi tuje goste, predvsem sosednje države in Nemčijo, je dodal.

Predsednik Združenja hotelirjev Slovenije Gregor Jamnik je v pogovoru za britansko-slovensko gospodarsko zbornico pred tednom dni prav tako poudaril, da v prizadevanjih za okrevanje po krizi od vlade pričakujejo prilagojeno in pospešeno promocijo Slovenije kot turistične destinacije na bližnjih trgih. “Prav tako pričakujemo odmevno trženjsko akcijo doma, da domače goste prepričamo da letos letujejo v Sloveniji in pomagajo pri okrevanju našega gospodarstva,” je dodal.

Na drugi strani v Turistično gostinski zbornici Slovenije ocenjujejo, da razmere še niso dovolj varne za kakršno koli promocijo. “Na vsak način pa razmišljamo, da bomo skozi promocijo spodbujali domači turizem, ko bodo razmere to dopuščale. Tako STO že intenzivno pripravlja promocijo na slovenskem trgu za spodbujanje domačega povpraševanja, ko bodo razmere ustrezne za potovanja,” so spomnili.

Skladno s stanjem v sosednjih državah pa bo po njihovi oceni čim prej treba zagnati tudi promocijo na bližnjih tujih trgih, kar pa bo močno odvisno od odpiranja mej tako v Sloveniji kot v sosednjih državah, so še dodali.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen