Podjetja v EU se zavedajo ranljivosti svojih informacijskih sistemov. Kot kažejo podatki evropskega statističnega urada Eurostat, je v letu 2019 vsaj en varnostni ukrep ali postopek za zaščito podatkov in sistemov uporabljalo 93 odstotkov podjetij z vsaj desetimi zaposlenimi. Vsako osmo se je že soočilo s kibernetskimi grožnjami.
Vsaj en ukrep za zaščito svojih sistemov informacijske in komunikacijske tehnologije uporabljajo skoraj vsa velika podjetja v EU (99 odstotkov podjetij z več kot 250 zaposlenimi). Ustrezno manjši je ta delež pri srednje velikih podjetjih (97 odstotkov podjetij s 50 do 249 zaposlenimi) in majhnih podjetjih (92 odstotkov podjetij z 10 do 49 zaposlenimi).
Najpogostejša tarča kibernetskih napadov in morebitna šibka točka pri zagotavljanju informacijske varnosti v podjetju so zaposleni. Zato je pri zagotavljanju varne uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije njihovo izobraževanje v zvezi s tem bistveno. Da so v letu 2019 zaposlene obveščali o njihovih obveznostih v zvezi z varno uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, je odgovorilo 91 odstotkov velikih podjetij, medtem ko je bil pri srednje velikih podjetjih ta delež 78-odstoten, pri majhnih pa 58-odstoten.
Vsako deseto podjetje za zaščito svojih sistemov informacijske in komunikacijske tehnologije uporablja biometrično metodo za identifikacijo in avtentikacijo uporabnikov, ki temelji npr. na prepoznavanju prstnih odtisov, obraza ali glasu.
Najbolj razširjena metoda, ki so jo v letu 2019 za svojo informacijsko varnost uporabljala podjetja v EU, je bilo posodabljanje programske opreme ali operacijskih sistemov (87 odstotkov). Sledijo uporaba močnega gesla za avtentikacijo uporabnikov (77 odstotkov), hranjenje kopije podatkov na drugi lokaciji ali v oblaku (76 odstotkov) ter izvajanje kontrole dostopa do omrežja (64 odstotkov).
Podatke o soočanju s kibernetskimi grožnjami ima Eurostat na voljo za leto 2018. Ti kažejo, da je imelo težave, ki so bile posledica varnostnih incidentov, povezanih z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, 12 odstotkov podjetij. Najpogostejše težave so bile nedosegljivost storitev informacijsko-komunikacijske tehnologije kot posledice okvare strojne ali programske opreme. (sta)