Zaključena je nadgradnja železniškega odseka Pesnica-Šentilj-državna meja, ki predstavlja prvi del nadgradnje železniške proge med Mariborom in Šentiljem, so danes sporočili z Direkcije RS za infrastrukturo. V okviru projekta, vrednega 44 milijonov evrov, so med drugim posodobili progo in zgradili nove perone na železniških postajah.
Izvedba del, ki se je pričela avgusta lani, je obsegala nadgradnjo 11 kilometrov dolgega obstoječega tira na odseku od Pesnice do meje z Avstrijo. Zajemala je nadgradnjo proge, železniških postaj v Pesnici in Šentilju, rekonstrukcijo obstoječih ter gradnjo novih premostitvenih objektov.
“Z nadgradnjo tega odseka so uporabniki železniškega prometa pridobili sodobnejšo in varnejšo postajno infrastrukturo (nove perone, podhode, dvigala, parkirišča, nadhod), za okoliške prebivalce in ostale udeležence v prometu, pa se je na tem območju vzpostavila višja raven prometne varnosti,” poudarjajo na direkciji.
Posebnost projekta je, da je bila zaradi del nujna popolna zapora železniškega prometa le 50 dni, kar je zahtevalo izjemno organiziranost in angažiranost vseh deležnikov. V času popolne zapore je na gradbišču delalo okoli 400 delavcev ter več kot 100 gradbenih strojev, kar je po navedbah direkcije omogočilo, da so bila tako obsežna in zahtevna dela lahko izvedena v 50 dneh.
V okviru projekta so bili na železniški postaji Pesnica zgrajeni dva nova perona z nadstrešnicami, nov podhod za potnike, ki omogoča prehod iz ene strani na drugo stran železniške postaje, ter dve dvigali, ki omogočata dostop tudi funkcionalno oviranim osebam. Novo je tudi asfaltirano parkirišče z 20 parkirišči za osebna vozila ter enim parkirnim mestom rezerviranim za funkcionalno ovirane osebe.
V okviru nadgradnje železniške postaje Šentilj se je uredila postaja in dostop za funkcionalno ovirane osebe ter zgradilo dva nova perona. Na območju, kjer je bil železniški prehod, je zgrajen nov podhod za potnike z dvigali, ki omogoča prehod prebivalcem iz ene strani na drugo stran železniške postaje.
Na odseku med železniško postajo Šentilj in državno mejo je bila izvedena rekonstrukcija obstoječega predora v Šentilju, obstoječi nadhod čez železniško progo pa je bil zamenjan z novim.
Nadgradnja omenjenega železniškega odseka se je izvajala v okviru projekta nadgradnje železniške proge Maribor-Šentilj, ki je sofinanciran z evropskimi sredstvi iz kohezijskega sklada v višini 101 milijon evrov. (sta)