Most čez Savo v Črnučah bo od torka do predvidoma 30. oktobra zaradi obnove zaprt za ves promet. Za pešce bo prehod še vedno omogočen, za osebna vozila in mestne avtobuse pa bodo uredili obvoz. Savski most, ki je dolg 143 metrov, so sicer izdelali leta 1906. Od takrat je med drugim doživel poškodbe med drugo svetovno vojno in več sanacij.
Med zaporo prometa bodo obvozi urejeni po Štajerski, Dunajski, Gameljski in Obvozni cesti. Avtobusi mestnega potniškega prometa na linijah 6, 8 in 21 bodo vozili po spremenjenih trasah: avtobusi številka 8 bodo vozili do obračališča Ježica, avtobusi številka 6 po Dunajski cesti, Cesti Janeza Porente, krožišču Tomačevo, Štajerski, Šlandrovi in Dunajski cesti do obračališča Črnuče, avtobusi na liniji 21 pa med Brnčičevo ulico in Beričevim.
Dela na Savskem mostu bo izvedlo podjetje Saning International, ki je s pripravljalnimi deli začelo v ponedeljek. Na ljubljanski občini so pojasnili, da bodo delavci v okviru obnovitvenih del celovito očistili celotno jekleno konstrukcijo s peskanjem ter izvedli novo protikorozijsko zaščito. Elemente, ki so najbolj poškodovani zaradi korozije, bodo zamenjali oziroma utrdili, poleg tega pa bodo tudi odstranili obstoječe dilatacije in vgradili nove.
Vgradili bodo tudi sistem odvodnjavanja, ki je usklajen z veljavno regulativo, ter zamenjali ograje za pešce in kolesarje ter ulično razsvetljavo. Pogodbena vrednost del je 1,9 milijona evrov z DDV, so pojasnili na Mestni občini Ljubljana (MOL).
Po informacijah MOL je bil most čez Savo v Črnučah izdelan leta 1906. Med drugo svetovno vojno je bil poškodovan in nato saniran, leta 1957 pa so izdelali študijo rekonstrukcije mostu, pri kateri so voziščne plošče dvignili nad glavne nosilce ter s tem razširili vozišče na 6,8 metra.
Leta 1977 so odkrili resnejše poškodbe dilatacij, zato so most dve leti kasneje sanirali in utrdili. Leta 1992 so izvedli sanacijo elementov jeklene nosilne konstrukcije, leta 1994 pa še drugo fazo sanacije. Takrat so vzpostavili pravilno lego mostu s premikom dveh tretjin konstrukcije na nepomičnih ležiščih na desnem bregu. Sanirali so tudi armiranobetonske plošče in jeklene konstrukcije vozišča, zamenjali zavorne vezi ter izvedli vmesne dilatacije armiranobetonskih plošč, so še zapisali na MOL. (sta)
Most čez Savo v Črnučah