(Arsenovič se ukvarja samo še s “parkplaci”) V Mariboru umikajo parkirna mesta tudi s Trga generala Maistra, Mariborčani poslej do občine in upravne enote samo še peš

1

V Mariboru v nadaljevanju preureditev mestnega jedra načrtujejo odstranitev javnih parkirnih mest s Trga generala Maistra. Kot izhaja iz gradiva, ki ga bo prihodnji teden obravnaval mestni svet, bodo na njihovem mestu zasadili drevesa in postavili urbano opremo za posedanje. Manj bo tudi parkirišč na Gregorčičevi ulici in pred sedežem občine.

“Območje bo urejeno v skladu z “načeli trajnostne mobilnosti”. Namen investicije je spodbuditi in olajšati pešačenje in kolesarjenje ter zmanjšanje uporabe osebnih avtomobilov na dnevnih poteh po središču Maribora,” pojasnjujejo na Mestni občini Maribor.

Na Trgu generala Maistra je predvidena vzpostavitev skupnega prometnega prostora za vse udeležence v prometu od križišča z Grajsko ulico do Maistrovih dvorov. Na tem območju nameravajo odstraniti vsa parkirna mesta in razširiti pločnike. Vozišče bodo zožili na tri metre in preplastili, ob robu parka pa zasadili drevored s 23 drevesi ter novo urbano opremo. Obnovili bodo tudi vse peščene poti v tem parku na območju med Prvo gimnazijo, Vinagovo kletjo in sedežem občine.

Projekt, ki ga bodo prihodnji teden predstavili mestnemu svetu, zajema še več sklopov del v tem delu mesta. Med drugim vključuje razširitev površin za pešce in kolesarje na Gregorčičevi ulici med Trubarjevo in Tyrševo ulico, kjer bodo parkirna mesta ohranili le na južni strani ceste.

Razširili in prenovili bodo površine za pešce na Ulici heroja Staneta, kjer naj bi pred sedežem občine ostala parkirna mesta le še na vzhodni strani, ter na Tyrševi ulici do križišča s Krekovo ulico, kjer naj bi odstranili vsa parkirišča in zasadili drevesa.

V okviru prenove je predvidena tudi obnova več križišč, gradnja nove meteorne kanalizacije in postavitev nove javne razsvetljave.

Vrednost investicije je ocenjena na 6,6 milijona evrov oz. 7,7 milijona evrov z DDV. Mestna občina namerava zanjo pridobiti pet milijonov evrov kohezijskih sredstev iz mehanizma CTN, ostalo naj bi krila iz občinskega proračuna.

Kot še izhaja iz objavljenega gradiva, bi se gradnja lahko začela izvajati v drugem četrtletju 2026, zaključila pa naj bi se sredi leta 2027.

Na občini poudarjajo, da je preureditev na omenjenih odsekih nujna, saj so ti v slabem stanju in ponekod tudi nevarni za pešce in kolesarje. “Neustrezno parkiranje motornih vozil še naprej ovira promet pešcev in kolesarjev na najbolj frekventnih območjih mesta. Pomanjkanje zelenih površin, stojal za kolesa in ostale mikrourbane opreme ne zagotavljajo udobja udeležencev. Z nadaljnjimi manjšimi popravili ne bo mogoče zagotoviti varnega pešačenja in kolesarjenja, zato bo treba naložbo prej ali slej izvesti. Preložitev naložbe na poznejši čas pa bo poslabšala stanje in povečala stroške prenove,” so zapisali v gradivu za mestne svetnike.

Občina pod vodstvom župana Saše Arsenoviča v zadnjih letih pospešeno krči površine za motorni promet v mestnem jedru, kar v javnosti ni sprejeto le z odobravanjem. Najbolj odmevne so bile preureditve Glavnega trga in Lenta; na slednjem je zdaj namesto parkirnih mest promenada za sprehajalce, ki pa med delovnim tednom bolj kot ne sameva.

Število komentarjev: 1
  1. gorvel pravi

    Daleč najslabši župan do sedaj. Tudi face nima za župana. Kot je ćuti se je spravil tudi na omejevanja hitrosti v naseljih. Za tem pridejo še radarji in prav smešno bo opazovati povorke avtomobilov kot na pogrebnih lf procesijah. Kaj je zaj, Rudolf Maistrovi nasledniki, Vas je kaj v Hlačah ?
    Grmo zavzet MOM

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen