Poudarek Mariborskega turističnega foruma je bil letos na turističnem razvoju in promociji kulture in umetnosti. Po besedah direktorja Zavoda za turizem Maribor Jureta Struca imata mesto in regija v tem pogledu zelo veliko za ponuditi. Kot na drugih področjih pa je tudi tu po besedah direktorice STO Maje Pak Olaj ključno povezovanje.
Na forumu, ki je danes potekal v prostorih Lutkovnega gledališča Maribor, so najprej predstavili lanske turistične rezultate. V Mariboru so lani zabeležili 544.859 prenočitev, kar je 24 odstotkov več kot leto prej in prvič nad pol milijona.
K temu je pomembno prispevala organizacija Olimpijskega festivala evropske mladine (Ofem), kar je po Strucovih besedah dokaz, kako velik vpliv ima lahko na turizem organizacija večjih prireditev. Po njegovih ocenah je bila prava odločitev tudi zvišanje turistične takse, saj je s tega naslova lani priteklo v občinski proračun nekaj manj kot milijon evrov oz. 58 odstotkov več kot leto prej.
Turisti v Mariboru preživijo povprečno 2,3 dneva, največ jih pride poleti, najmanj marca in novembra. Največ prenočitev je ustvarjenih med petkom in nedeljo, najmanj v ponedeljek, kar je namig kulturnim ustanovam, da temu primerno prilagodijo svoje odpiralne čase. “Moramo sodelovati in se prilagajati, da bo uporabniška izkušnja tistih, ki pridejo k nam, celovita in se bodo vračali k nam ter priporočili obisk tudi drugim,” je v nagovoru pred zbranimi turističnimi in kulturnimi delavci dejal župan Saša Arsenovič.
Povezovanje turizma in kulture je v letih 2024 in 2025 v ospredju tudi na nacionalni ravni. Direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak Olaj je opozorila, da v panogi ne zasledujejo le stalnega višanja števila prihodkov in nočitev, ampak želijo v prvi vrsti višjo kakovost ponudbe in posledično vedno bolj navdušene goste.
“Eden glavnih zastavljenih ciljev v tem dvoletnem obdobju je Slovenijo mednarodno umestiti kot privlačno destinacijo za umetnost in kulturo ter dopolnjevati našo zeleno podobo s ponudbo sodobne kulturne umetniške produkcije. To pa bo zahtevalo tesno sodelovanje različnih sektorjev – povezovanje gospodarstva, kulture in turizma je ključno za oblikovanje takšnih doživetij, kot si jih želimo,” je dejala.
Struc vidi priložnosti med drugim v razvoju novih turističnih produktov na področju industrijske dediščine, nadaljnjem prirejanju kulturnih dogodkov na prostem in polnjenju novih mestnih vedut s kulturnimi vsebinami. “Gradili bomo kulturo dostopnosti, tako infrastrukturno kot jezikovno, časovno, vsebinsko in cenovno,” je dejal.
Direktorica agencije za razvoj in komunikacije v turizmu Nea Culpa Neja Petek je kot spodbudne predstavila podatke ankete o zadovoljstvu in potrošnji obiskovalcev v Mariboru, v kateri je več kot 70 odstotkov obiskovalcev Maribora navedlo za glavni motiv obiska produkt mestni oddih (44 odstotkov), sledi produkt kultura (29 odstotkov). Nove priložnosti za pritegnitev obiskovalcev, še posebej novih generacij t.i. milenijcev, vidi med drugim v Centru Rotovž, ki naj bi bil zgrajen do konca leta 2025.
Direktor avstrijskega Univerzalnega muzeja Joanneum Marko Mele je predstavil njihove izkušnje s turizmom. Opažajo, da je za obiskovalca zelo pomembna uporabna spletna stran, kjer lahko dobi vse praktične informacije, še vedno pa veliko ljudi potrebuje tudi tiskana gradiva.