Nekdanji Boeingov glavni tehnični pilot obtožen goljufije

0

Porota v Teksasu je v četrtek 49-letnega nekdanjega glavnega tehničnega pilota za letala 737 max Marka Forknerja obtožila goljufije. Obtožnica ga bremeni, da je s prikrivanjem informacij o novem varnostnem sistemu letala, poznanem pod imenom MCAS, zavajal ameriško zvezno upravo za letalski promet (FAA) in letalske potnike.

“Da bi Boeingu prihranil denar, naj bi Forkner regulatorjem prikrival ključne informacije,” je izjavo državnega tožilca Chada Meachama povzela nemška tiskovna agencija dpa. S tem je FAA onemogočil zagotavljanje varnosti letalskih potnikov in pilotom onemogočil dostop do vseh informacij o sistemu letal 737 max.

Zaradi Forknerjevega domnevnega prikrivanja informacij operativni priročniki za model 737 max niso nikjer omenjali sistema MCAS.

Forkner je že leta 2016 v simulatorju odkril določene težave s sistemom MCAS. Ta je med drugim deloval tudi pri precej nižjih hitrostih, kot je Boeing navedel v poročilu FAA. O tem ni ustrezno poročal regulatorju, hkrati pa je nasprotoval zahtevam za trening pilotov letala 737 max v simulatorju, kljub temu da je sam izkusil težave, ki so pozneje povzročile smrt letalskih potnikov.

Pomočnik direktorja pri FBI Calvin Shivers meni, da delovanje Forknerja kaže na očitno kršenje njegove dolžnosti za varnost potnikov in letalskih posadk.

Forkner, ki naj bi prvič pred sodišče v Teksasu stopil v petek, je zaradi prikrivanja informacij obtožen šestih kaznivih dejanj goljufije. V primeru, da bo spoznan za krivega, ga čaka več deset let zaporne kazni.

Oktobra 2018 je najprej strmoglavil 737 max indonezijske letalske družbe Lion Air, marca 2019 pa je sledilo še strmoglavljenje istega tipa letala letalske družbe Ethiopian Airlines. Nesreči sta terjali 346 smrtnih žrtev, preživel ju ni nihče.

Letala 737 max so po drugi nesreči prizemljili po vsem svetu. Na tleh so ostala 20 mesecev, Boeing pa se je v tem času soočil z visokimi kaznimi.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen