Kampanja ODLOČI SE ZA, ki Slovenke in Slovence spodbuja k zdravemu načinu življenja

0

Ob letošnjem svetovnem dnevu zdravja, ki poteka pod sloganom »Gradimo pravičnejši, bolj zdrav svet« na GZS-Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij predstavljajo porast pozitivnih trendov, ki so jih v okviru zavez odgovornosti v preteklih letih dosegli v sodelovanju z živilskimi podjetji. Skupaj z Ministrstvom za zdravje so ob koncu preteklega leta začeli tudi s kampanjo »Odloči se za«, ki potrošnike spodbuja k uporabi živil izboljšane hranilne sestave.

Z namenom boljše ozaveščenosti potrošnikov o pomenu vključevanja živil izboljšane hranilne sestave   v vsakodnevno prehrano, sta GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij in Ministrstvo za zdravje pričela s spletno kampanjo »Odloči se za«, s katero potrošnike prek družbenih omrežij redno ozaveščata o aktivnostih živilske industrije na področju razvoja živil izboljšane hranilne sestave ter jih seznanjata z aktualno ponudbo živil izboljšane hranilne sestave. Kot ob tem poudarja dr. Tatjana Zagorc, direktorica GZS-Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij mora biti v »interesu vsakega izmed nas, da si prizadeva za uravnoteženo prehrano, izbira med pestro in raznoliko ponudbo živil in skrbi za svoje zdravje. Prehranske navade potrošnikov pa lahko skupaj spreminjamo prav z ozaveščanjem«.

Ponudba živil izboljšane sestave, manjša uporaba sladkorja in soli v živilih, spodbujanje porabe polnozrnatih sestavin in dodatno informiranje potrošnika je v času povečanega števila kroničnih bolezni, kot so diabetes, srčno-žilne bolezni in debelost, ključne pri uresničevanju prehranske strategije, s pomočjo katere želijo potrošnike spodbuditi k bolj zdravemu načinu življenja. Z namenom spreobrnitve trenda je bila v letu 2015 v sodelovanju z različnimi resorji sprejeta prehranska strategija Slovenije za obdobje desetih let, katere cilj je pozitivno vplivati na zdravje ljudi. Tako so danes na slovenskem trgu potrošniku dostopne številne manj sladke pijače, brezalkoholne pijače z nizko ali brez energijske različice. Prav tako je bolj pestra ponudba mlečnih izdelkov z manj dodanega sladkorja. S pomočjo strategije se je povprečen energijski iznos  brezalkoholne pijače v štirih letih zmanjšal za 1 kcal na 100 ml, povprečna vsebnost dodanega sladkorja v mlečnih izdelkih pa se je v samo dveh letih znižala za 0,4 g na 100 g oz. 100 ml. 

V tem času jim je uspelo obrniti tudi trend slanosti kruha, obenem pa so dosegli bolj razširjeno ponudbo polnozrnatih izdelkov, kruha, pekovskih izdelkov in izdelkov iz kategorij, kjer je smiselno preko dodajanja polnozrnatih sestavin povečati vsebnost prehranske vlaknine. Ponudba izdelkov izboljšane sestave se je v segmentu brezalkoholnih pijač v štirih letih povečala za 48 %, v segmentu mlečnih izdelkov pa v dveh letih za 27 %. 

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen