Štirje od desetih Slovencev, ki so pred epidemijo covida-19 načrtovali večji nakup, se je temu nakupu odreklo, kaže raziskava Mediane. Največ ljudi se bo odpovedalo dopustu ali potovanju, desetina ne bo kupila avtomobila, več kot tretjina pa ne bo vlagala v nepremičnine. Vplivi koronavirusa na nakupovalne navade se čutijo, navaja Mediana.
Mediana je v tokratni raziskavi ugotavljala, kakšne so nove nakupne navade prebivalcev Slovenije, kako občutijo posledice epidemije covida-19 na lastnem žepu ter čemu so se kot posledica epidemije odpovedali.
Tako je 55 odstotkov vprašanih navedlo, da v gospodinjstvu občutijo vpliv zvišanja cen izdelkov vsakdanje rabe. S to trditvijo se na drugi strani ne strinja manj kot četrtina vprašanih. Prav tako je 39 odstotkov anketirancev navedlo, da so od začetka epidemije bolj pozorni na cene izdelkov vsakdanje rabe.
Okoli 54 odstotkov vprašanih v trgovino hodi manj pogosto, kot so to počeli pred epidemijo, vsak peti anketiranec pa pravi, da v primerjavi s časom pred epidemijo več nakupov opravi preko spleta. Nekaj več kot polovica vprašanih ima doma tudi zalogo mask in razkužila za roke, približno tretjina je napravila večjo zalogo živil, kot so jo imeli pred epidemijo, 15 odstotkov pa poroča, da ima doma na zalogi več zdravil.
41 odstotkov vprašanih ob tem navaja, da so pred nastopom epidemije načrtovali nakupe, ki jih zdaj ne bodo opravili. Kot omenjeno, se bodo najpogosteje odrekli dopustu oz. potovanju ter nakupu avtomobila, tretjina pa jih ne bo vlagala v nepremičnine – 14 odstotkov vprašanih se je odreklo prenovi, 16 odstotkov vlaganju v stanovanjsko opremo, sedem odstotkov pa nakupu nepremičnine.
Raziskavo je Mediana izvedla 9. in 10. julija z metodo spletnega anketiranja v okviru spletnega panela. V raziskavi je sodelovalo 506 polnoletnih prebivalcev Slovenije. Vzorec je za Slovenijo reprezentativen po spolu, starosti in regiji, so dodali.