Madžarska bančna skupina OTP po nakupu SKB banke načrtuje nadaljnjo širitev na slovenskem trgu. Rasti želi tako organsko kot prek novih prevzemov, ko se bo za to pokazala priložnost. Prvi mož OTP banke Sandor Csanyi je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani ocenil, da bi banka lahko dosegla celo 25- do 30-odstotni tržni delež.
Csanyi je ob predstavitvi novega lastnika SKB banke – OTP je banko lani kupila od francoske skupine Societe Generale, četrta največja slovenska banka pa je del skupine OTP od sredine lanskega decembra – povedal, da je bil prihod na slovenski trg “dolgoletna želja” ene večjih bančnih skupin na območju jugovzhodne in vzhodne Evrope.
Eden najmočnejših madžarskih gospodarstvenikov je razkril, da so pred leti poskusili z nakupom Nove KBM v privatizacijskem postopku, v igri so bili tudi za nakup Abanke od države, uspeli pa so z SKB banko, ki je po njegovem prepričanju ena boljših bank na trgu.
Tako kot v drugih primerih v regiji, ko so kupili banke od Societe Generale, so tudi v Sloveniji po njegovih besedah dobili dobro banko z dobrim vodstvom in organizacijo. Od podpisa pogodbe o nakupu so, tako Csanyi, v SKB kljub dokončevanju prevzemnih postopkov delali trdo in celo povečali tržni delež.
Csanyi verjame, da se SKB lahko z organsko rastjo dvigne s trenutnega četrtega mesta na trgu, se pa zanimajo tudi za nakup kakšne druge banke, ko se bo za to pokazala priložnost. Natančnih načrtov, koliko bank v Sloveniji bi radi kupili, nimajo, je pa Csanyi ocenil, da bi na tako majhnem bančnem trgu, kot je slovenski, banka lahko dosegla od 25- do 30-odstotni tržni delež.
V letu 2018 je bil sicer tržni delež SKB po bilančni vsoti osemodstoten, tržni delež NLB kot največje banke v državi pa je dosegel skoraj 23 odstotkov.
Csanyi je zatrdil, da bili radi aktivni tako pri poslovanju s podjetji in prebivalstvom, inovativni pa so tudi pri novih tehnologijah in rešitvah, ki bi jih radi uvedli tudi na slovenskem trgu ter bili pri tem vodilni.
OTP je po njegovih besedah zelo aktivna tudi pri projektnem financiranju, in tako bo tudi v Sloveniji. V povezavi s tem je potrdil, da bo nepremičninsko investicijsko podjetje v okviru skupine vložilo v zasebni del projekta Emonika na območju ljubljanske železniške postaje. Upa, da se bo investicija v projekt, ki je zaradi različnih zapletov neuresničen že več kot desetletje, začela že letos.
Lahko bi vložili tudi v javne infrastrukturne projekte, če se bo za to pokazala priložnost, je dodal Csanyi.
SKB vodita Anita Stojčevska kot glavna izvršna direktorica in Vojka Ravbar kot njena namestnica.
Stojčevska je poudarila, da je skupina OTP strateška lastnica z dolgoročno vizijo razvoja, ki bo banki omogočala uresničevanje strategije na trgu. SKB je po vključitvi v skupino OTP ohranila ime, spremenila pa je logotip in svoje barve. “Novi lastnik bo banki omogočil stabilnost, dolgoročno rast in uspešno poslovanje,” je prepričana.
Celoletnih rezultatov za leto 2019 še ne sme komentirati, je pa ocenila, da bodo zelo dobri, še posebej glede na trenutno obdobje nizkih obrestnih mer in še vedno močno konkurenco na trgu ter v luči ukrepov Banke Slovenije pri potrošniških in stanovanjskih posojilih.
SKB sicer po besedah Stojčevske pri posojilih dosega okoli 10-odstoten delež, pri stanovanjskih pa skoraj 14-odstotnega. Pri denarnih vlogah je medtem delež okoli devetih odstotkov. Pomemben igralec na trgu je tudi SKB Leasing, kjer je močan igralec tudi OTP.
Cilji banke so, tako Stojčevska, usmerjeni v razvoj zaposlenih, novih kanalov in izboljšanja poslovnih procesov. Strankam želijo ponujati nove in drugačne tehnološke rešitve, tako da bo njihov razvoj stalen v smeri digitalizacije, uvajanja novih tehnologij, izboljšanja uporabniške izkušnje in optimizacije procesov.
Proces integracije v skupino OTP je imel dva dela. Prvi se je po besedah Stojčevske začel maja lani in zaključil sredi decembra. Drugi del pa so sprožili po tem datumu, njegov cilj pa je še bolje povezati se s skupino in prilagoditi poslovanje standardom OTP. V banki tako potekajo številni projekti za čim hitrejšo in čim lažjo integracijo v novo skupino, a stranke tega po zagotovilih glavne izvršne direktorice ne bodo občutile.
Cilj banke je, da izboljša kanale elektronskega poslovanja in mobilnega bančništva. Glede velikosti poslovne mreže za zdaj nimajo ambicij povečevanja števila poslovalnic, razmišljajo pa o nadaljnji spremembi modela poslovalnic. Tri so tako že brezgotovinske. “Usmeritev je v digitalno poslovanje, ne v širitev fizične mreže,” je strnila Stojčevska.
Po njenih besedah povečujejo tudi število zaposlenih, predvsem pri razvojnih kadrih. “Naš namen ni zmanjševanje števila zaposlenih,” je dejala. (sta)