Za mariborsko podjetje Tam Europe, ki se v lasti kitajskega kapitala ukvarja s proizvodnjo avtobusov, je bilo lansko leto eno najtežjih po letu 2013, v letnem poročilu ugotavlja prvi mož podjetja Yu Zhao. Zaradi pomanjkanja obratnega kapitala so morali za daljše obdobje zmanjšati obremenitve na proizvodni liniji in večkrat ustaviti proizvodnjo.
Kot je razvidno iz letnega poročila, objavljenega na spletni strani Ajpesa, je podjetje lansko leto končalo z dobrimi devetimi milijoni evrov prodaje, kar je skoraj šest milijonov evrov manj kot leto prej. Družba je zato lani beležila nekaj nad tremi milijoni evrov izgube, dvakrat toliko kot v letu pred tem.
Zhao je pojasnil, da so imeli ob začetku leta precej naročil, pridobili so tudi nove kupce iz Italije in naročilo za električni letališki avtobus. Po uspešnem prvem četrtletju so se težave začele maja, nato pa je bila skoraj pol leta proizvodnja najnižja v zadnjem času.
“S pomočjo lastnikov smo jeseni proizvodnjo le začeli povečevati, a je bilo za boljši izkupiček prepozno. V vsem letu smo izdelali okoli 40 avtobusov, naš promet pa ni presegel deset milijonov evrov. Tako je bil naš rezultat najslabši v petih letih,” pravi prvi mož podjetja, ki je pred leti nastalo na pogorišču Tovarne vozil Maribor in zaposluje okoli 150 ljudi.
Produktivnost so povečali tudi v začetku letošnjega leta, ko so kupcem dobavili okoli 30 avtobusov, do konca aprila pa so za letos zbrali še 70 naročil za letališke avtobuse, pri čemer so jih polovico že dobavili. “Ob potrjenih naročilih so se nam odprle možnosti za več kot 100 letaliških avtobusov, kar pomeni, da bo naročil dovolj in bi letos lahko poslovali z dobičkom,” dodaja Zhao.
Večino prihodkov podjetje seveda ustvari na tujih trgih, so pa lani za skoraj pol milijona evrov prodali tudi v Sloveniji. Tako so med drugim izdelali tudi potujoči knjižnični avtobus in ker je bil projekt uspešen, se jim letos obeta naročilo še treh podobnih vozil.
Tako kot leto prej so se sicer tudi lani v glavnem osredotočili na prodajo letaliških avtobusov. Uspeli so pridobiti enajst novih kupcev in uspešno vstopili na italijanski trg, kjer so trenutno glavni ponudnik tovrstnih avtobusov. Hkrati ostajajo na vseh doslej osvojenih trgih, kjer se kosajo s konkurentom Cobusom.
Nadaljujejo tudi s proizvodnjo turističnih avtobusov, a za zdaj v manjših serijah, kar jim omogoča individualno obravnavo naročnikov. Večino teh avtobusov izdelajo za znane evropske kupce, predvsem v Veliki Britaniji in na Irskem, medtem ko letališke avtobuse prodajajo še v Španijo, Turčijo, Egipt, Korejo, Vietnam in Savdsko Arabijo.
Že nekaj let se pripravljajo tudi na proizvodnjo električnih avtobusov in so medtem že izdelali prototip, ki so ga testirali v Sloveniji in Dubaju. Potem ko so odpravili konstrukcijske napake in optimizirali programsko opremo, zdaj načrtujejo serijsko proizvodnjo vozila. V prvem letu želijo prodati okoli 50 vozil, nato pa proizvodnjo letno povečevati za deset do 15 odstotkov. (sta)
Toti ze zadnjih 7 let obstoja pricakujejo dobicek delajo pa vsako leto. Miljonske zgube… To so mojstri ekonomije, z avtobusi ne zasluzijo za kekec pasteto pa pingo sok, ampak se podjetje kr obstaja – ki ste raziskovalno novinarstvo, kaj mores objubit kitajcu da ti vsako leto nakaze par miljonov 😀