Štajerci si želijo rešitev za mariborsko letališče, poslanec Kaloh: “Dokler se ne poišče novega zasebnega partnerja, naj ministrstvo za infrastrukturo zagotovi prevzem letališča in poskrbi za njegovo nemoteno delovanje!

4

Negotovost glede nadaljnje prihodnosti mariborskega letališča, potem ko se 15. julija sedanjemu najemniku izteče polletni odpovedni rok, v lokalnem okolju narašča. Na občini Hoče-Slivnica želijo, da se najde kakršnakoli rešitev, ki bi letališče ohranila pri življenju, Štajerska gospodarska zbornica pa se želi v reševanje aktivno vključiti.

Kot je za STA povedal hoški župan Marko Soršak, je vesel, da na infrastrukturnem ministrstvu iščejo rešitve, hkrati pa upa, da bo ta trud obrodil sadove. V vsakem primeru pa je po njegovem potrebno nadaljevati s postopkom sprememb državnega prostorskega načrta.

“Kakršnokoli rešitev bodo sprejeli v izogib zaprtju letališča, je treba ta postopek zaključiti, takoj zatem pa poiskati zasebnega partnerja, koncesionarja, ki bo razvijal letališče,” je dejal Soršak, ki se je v petek skupaj s prokuristom Aerodroma Maribor Markom Grosom in mariborskim podžupanom Samom Petrom Medvedom sestal z ministrico Alenko Bratušek, ki jim je predstavila zamisli.

Upravni odbor Štajerske gospodarske zbornice pa je po besedah direktorice Aleksandre Podgornik prejšnji teden sklenil, da se bodo aktivno vključili v iskanje rešitve, s katerim so seznanili tudi ministrstvo.

“Mi seveda zelo podpiramo razvoj letališča, zato bi si želeli pogovora z ministrico. Predlagana rešitev z DRI je za zdaj za nas neznanka, zato bi si želeli, da nam nekdo predstavi razvoj letališča in vsega ostalega, kar sodi zraven,” je dodala Podgornikova.

Tudi v Mestni občini Maribor (MOM) se zavedajo pomena delujočega letališča in njegove vloge pri razvoju občine in širše regije, zato z državo vodijo aktivne razgovore pri iskanju skupnih rešitev. Kot so pojasnili za STA, jim je ministrica Bratuškova na petkovem sestanku zagotovila, da bodo pravočasno uredili prevzem in nemoteno delovanje letališča.

Udeleženci sestanka so kljub temu izrazili skrb glede prihajajočega roka za prevzem, zato je podžupan Medved predlagal, da nadaljujejo postopek za sprejetje prostorskega načrta, Bratuškovo pa so še opozorili, da v njegovi vsebini pogrešajo umestitev železniške proge do letališča. Predlagali so še, da bi DPN predvidel možnost fazne izvedbe in dograditve glede na potrebe bodočih vlagateljev.

Danes so se na razmere odzvali tudi v občinskih odborih SD iz Maribora in Hoč, kjer so izrazili zaskrbljenost nad razmerami, ki ogrožajo nadaljnji obstoj in delovanje letališča.

Tudi iz mariborskega odbora SDS so prišli pozivi, da naj infrastrukturno ministrstvo pomaga rešiti zagato, ki so jo povzročili kitajski investitorji. Mag. Dejan Kaloh, poslanec SDS, je za BK TV povedal: “Kot vemo se 15. julija sedanjemu najemniku izteče polletni odpovedni rok. Zgodba kitajskih najemnikov, ki jih je v Maribor pripeljal prejšnji župan Andrej Fištravec, se očitno končuje, kar je dobro. Nič od njihovih obljub namreč ni bilo izpolnjeno, ne obljube o novih rednih linijah, ne o nekih “novih razvojnih ciklih”, ki naj bi bili podprti z več kot 100 milijoni evrov investicij.

A seveda je letališče Edvarda Rusjana za Maribor kot drugo največje regijsko središče in kot za mesto z izjemno geostrateško lokacijo seveda zelo pomembno in se nikakor ne sme zapreti! Deležniki, ki bi se morali vključiti v iskanje rešitev, da se mariborsko letališče ohrani pri življenju so v prvi vrsti ministrstvo za infrastrukturo kot lastnik letališke infrastrukture in opreme, pa tudi domača večja podjetja kot tudi Štajerska gospodarska zbornica in pa seveda Mestna občina Maribor oz. mariborski župan ter občina Hoče-Slivnica ter tamkajšnji župan. Glasni pa moramo biti tudi štajerski poslanci, saj bi morebitno zaprtje mariborskega letališča pomenilo samo še en dokaz, da državi ni mar za enakomeren regionalni razvoj, kar je nedopustno! Štajerci namreč nismo drugorazredni državljani!

Mariborsko letališče mora v prihodnosti dejansko postati tako potniško kot logistično središče. Štajerska ima dovolj prebivalstva, ki bi seveda koristilo mariborsko letališče kot domicilno letališče, če bi le bile vzpostavljene kakšne redne ali celo atraktivne potniške linije. Kot logistično središče pa ima seveda zelo dobre nastavke zlasti zaradi prihoda Magne v neposredno bližino letališča.
Kaj je potrebno narediti v prvi vrsti? Potrebno je nujno nadaljevati s postopkom sprememb državnega prostorskega načrta, da se lahko podaljša letališka steza. Potem je potrebno prav tako nujno poiskati resnega in kredibilnega zasebnega partnerja-koncesionarja, ki bo razvijal letališče v skladu z že sprejetimi razvojnimi dokumenti in usmeritvami države, pa tudi s pričakovanji lokalne skupnosti in štajerskega gospodarstva. Dokler se takšnega zasebnega partnerja ne najde, naj ministrstvo za infrastrukturo pravočasno uredi prevzem letališča in naj poskrbi za njegovo nemoteno delovanje.”
Tako na infrastrukturnem ministrstvu kot kitajski lastniki, ki imajo preko družbe SHS Aviation v lasti družbo Aerodrom Maribor, ta pa je najemnik letališke infrastrukture, za zdaj uradnih izjav ne dajejo. Naj bi pa Bratuškova po neuradnih informacijah že na četrtkovi seji vlade predlagala spremembo akta o ustanovitvi Družbe za upravljanje investicij (DRI), ki bi tako vsaj začasno prevzel upravljanje letališča po 15. juliju.

Ob tem je težava v tem, da DRI nima licence za upravljanje letališč, zato bi ta postopek moral steči takoj, svoje načrte pa naj bi že predstavili tudi predstavnikom sindikata zaposlenih na Aerodromu Maribor, ki jih slednji v primeru popolne prekinitve sodelovanja verjetno ne bo več potreboval.

Tudi v Aerodromu Maribor so za zdaj redkobesedni, vseeno pa je slišati, da kitajski lastniki še niso vrgli puške v koruzo in da vsaj za zdaj kakšnih drastičnih odločitev ne bodo sprejemali. Ministrstvo se bo z njimi v vsakem primeru moralo dogovoriti o nekakšnem sodelovanju, saj so lastniki pomembnega dela objektov in zemljišč na letališču.

Družba Aerodrom Maribor naj bi sicer državi predlagala, da bi po izteku odpovednega roka še naprej upravljali z letališčem, saj imajo za to vse potrebne licence in kadre, namesto sedanjega plačevanja najemnine, ki so jo bolj ali manj redno poravnavali, pa bi jim država do sprejema prostorskega načrta pokrivala izgubo. (sta/ured)

Št. komentarjev: 4
  1. raft pravi

    Slovenisti, ki sebe imenujejo Slavisti ( možganska okvara iz FDV ) so naš jezik popolnoma zje-bali. Letališče Edvard Rusjan Maribor, so poimenovali v Letališče Edvarda Rusjana Maribor itd.

    1. Re gornjemu pravi

      Sedaj, ko se je vmesal Kaloh, pa bo zadeva z letaliscem ” hitro” resena

  2. raft pravi

    Pri nas se je mudil Vjačeslav Mihajlovič Lebedev
    ———————–
    Putin ju je poslal na blejsko kremšnito, a ne slovenska rdeča teleta?

  3. waya pravi

    Zahvalite se Fištravcu in njegovim kitajcem, da imate v totem mestu vse v r*ti…

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen