V SDS kritični do dela vlade na področju infrastrukture in prostora; še posebej izpostavljajo fiasko okoli drugega tira
Strokovni svet SDS je kritičen do decembra lani predstavljenih dosežkov vlade Mira Cerarja na področju infrastrukture in prostora. Projekt izgradnje drugega tira železnice Divača-Koper po njihovi oceni ne predstavlja dosežka te vlade in resornega ministrstva, pač pa njun fiasko, so zapisali v današnjem sporočilu za javnost.
Drugi tir se po oceni strokovnega sveta SDS ne gradi in se še nekaj časa ne bo. “Izključno zaradi napačnega pristopa ministrstva, ki ni preverilo vseh alternativ, za precenjeno gradnjo pa predvidelo poseben zakon. Projekt ima namreč že skoraj dve leti gradbeno dovoljenje, pa se še vedno ni začel,” so poudarili in dodali: “Podatek o 9000 delovnih mestih, ki jih domnevno prinaša, pa je navadno zavajanje.”
Glede obnove in gradnje avtocest ter državnih cest (med drugim protokol za 3. razvojno os, začetek gradnje avtocestnega odseka Draženci-Gruškovje, dokončanje polnega priključka Šmarje-Sap, odprtje predora Markovec, obvoznice Murska Sobota, Bled, Krško), enotne vozovnice za dijake in študente, označitve prve daljinske kolesarske povezave od Rateč do Ljubljane in mreže hitrih električnih polnilnic ob avtocestah so poudarili, da gre za projekte, ki so bili načrtovani, nekateri tudi začeti ali tik pred dokončanjem pred Cerarjevo vlado.
Večina večjih projektov na področju infrastrukture se je pospešeno izvajala do konca leta 2015 tudi zato, ker so bili sofinancirani z evropskimi sredstvi iz prejšnje finančne perspektive. Večina teh projektov je po navedbah SDS zagon dobila v času druge vlade Janeza Janše, ko so bili sprejeti operativni ukrepi za pospešitev posameznih investicij, npr. projekta avtocestnega odseka Draženci-Gruškovje.
Zakonodaja s področja prostora, nov gradbeni zakon in zakon o urejanju prostora, po oceni SDS prihaja vsaj dve leti prepozno. “Gradbeni zakon bo vsaj deloma odpravil največje težave, žal pa področje še vedno ni urejeno tako kot v primerljivih evropskih državah,” so poudarili.
Področje stanovanjske politike je bilo v času Cerarjeve vlade po njihovi oceni zapostavljeno, novembra lani v DZ sprejeta resolucija o nacionalnem stanovanjskem programu 2015-2025 pa da predstavlja dokument brez uporabne vrednosti.
“Pogrešamo hitrejše korake na področju priprave projektov za koriščenje sredstev finančne perspektive EU 2014-2020, hitrejše operativne korake na področju enotne vozovnice, prenovo negospodarnega sistema subvencioniranja javnega prevoza, izboljšanje voznih redov in povečanje dostopnosti za uporabnike javnega prevoza, pospešitev aktivnosti za prenovo železniške infrastrukture (prioritetno železniška in avtobusna postaja Ljubljana), izboljšanje pretočnosti avtocest in vpetosti v mednarodne povezave tako na področju železniškega kot letalskega prometa,” so še poudarili. (sta)