11 predstav v tekmovalnem sporedu Borštnikovega srečanja. Trikrat Jernej Lorenci!

0

V Mariboru bo med 17. in 26. oktobrom potekal 49. festival Borštnikovo srečanje. Selektorica Amelia Kraigher po pregledu predstav iztekajoče se gledališke sezone opaža zaskrbljujoče stanje ter ugotavlja, da se slovenske gledališke institucije bolj in bolj spreminjajo v “tovarne” za proizvodnjo predstav. V tekmovalni del je uvrstila 11 predstav.

“Razmere kličejo po tehtnem premisleku razmerij, odnosov, sodelovanj, komunikacije med gledališkimi institucijami, umetniki in t.i. neinstitucionalnim sektorjem ter seveda tudi po premisleku, prevetritvi, spremembah produkcijskih načinov znotraj celotnega sektorja,” je na današnji novinarski konferenci izpostavila Kraigherjeva, ki letos začenja dveletni mandat selektorice.

Festivalska slika kaže odločno prevlado javnih zavodov v primerjavi z nevladnimi ustanovami. “Po drugi strani sem med svojimi obiski javnih gledališč po vsej Sloveniji in zamejstvu ugotavljala, kako se naše gledališke institucije bolj in bolj spreminjajo v nekakšne ‘tovarne’ za proizvodnjo predstav.” Večina gledališč si po njenih ocenah privošči le malo programskih tveganj, pogrešala je več drznosti, iskanj in raziskovanja specifičnosti gledališkega medija oz. jezika.

Kot razveseljivo spremembo je izpostavila dejstvo, da so med režiserji predstav v tekmovalnem programu kar tri ženske. Prav tako je veliko predstav nastalo po slovenskih dramskih besedilih. Medtem ko je njen predhodnik Primož Jesenko pogrešal več prodornih mladih režiserjev, je Kraigherjeva kot veliko odkritje letošnje gledališke sezone izpostavila mlade režiserje Igorja Pisona, Kajo Tokuhisa ter Natalijo Manojlović.

V tekmovalni program je uvrstila Pisonovega Angela pozabe po romanu Maja Haderlap v produkciji SNG Drama Ljubljana, Kaja Tokuhisa se predstavlja z Vzgojo stoika Fernanda Pessoe v produkciji Anton Podbevšek Teatra, Natalija Manojlović pa z Zakulisjem prvakov Daria Varge v produkciji Slovenskega mladinskega gledališča.

Ivica Buljan bo letos na festivalu zastopan z Zapiranjem ljubezni Pascala Ramberta v produkciji Mini teatra Ljubljana in Mestnega gledališča Ptuj, Mateja Koležnik pa s predstavama Prijatelji Koba Abeja v produkciji SNG Drama Ljubljana in Moderne no drame Yukia Mishime v produkciji Slovenskega stalnega gledališča Trst.

Jernej Lorenci, ki je prejel že več Borštnikovih priznanj, se bo letos predstavil s Svatbo Rudija Šelige v produkciji SNG Drama Ljubljana, predstavo Mrtvec pride po ljubico Svetlane Makarovič v produkciji Prešernovega gledališča Kranj in Mestnega gledališča Ptuj ter Shakespearovim Othellom v produkciji Mestnega gledališča ljubljanskega.

Za nagrade Borštnikovega srečanja se bosta potegovala še Cankarjev Kralj na Betajnovi v režiji Eduarda Milerja in v produkciji SNG Drama Ljubljana ter Drama SNG Maribor in Naše mesto Thorntona Wilderja v režiji Matjaža Zupančiča in produkciji Slovenskega ljudskega gledališča Celje.

Po besedah umetniške direktorice Festivala Borštnikovo srečanje Alje Predan je bilo v letošnji gledališki sezoni največje število premier v zadnjih petih letih. “Tudi ta podatek govori o nerazumski želji po storilnosti, ki je velikokrat verjetno lahko tudi na račun kakovosti ali drznosti predstav.” Letos je tudi manj družbeno-kritičnih predstav in temu skladno je slogan letošnjega festivala Igrajmo se!, kar nakazuje, da je sezona “bolj igriva”.

Tako kot prejšnja leta so pripravili izbor predstav, ki je namenjen mednarodni strokovni javnosti, letošnji fokus pa je Španija. Od tam bosta gostovali dve predstavi, v mednarodnem programu pa še predstave z Madžarske, Srbije in Nemčije. Slednja – Murmel Murmel v režiji Herberta Fritscha in produkciji Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz iz Berlina – bo tudi odprla festival. (sta)

Jernej Lorenci

Jernej Lorenci

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen