Zastopniki pacientovih pravic iz vseh koncev Slovenije so se danes sestali na rednem srečanju v Mariboru in v razpravi o razmerah v slovenskem zdravstvu med drugim opozorili na nedopustnost dolgih čakalnih dob in čakalnega časa pred ordinacijami. Izpostavili pa so tudi nekaj primerov uspešnega posredovanja v dobro bolnikov.
Zastopnica pacientovih pravic s Celjskega Biserka Inkret, ki je nedavno zaključila svoj petletni mandat, je ocenila, da je v zadnjih petih letih “vse šlo samo na slabše”. Med drugim je izpostavila primere, ko tudi onkološki bolniki niso pravočasno obravnavani, pa tudi pravico bolnikov do drugega mnenja, ki vsem po njenih besedah ni omogočena.
Več zastopnikov je izpostavilo nedopustnost dolgih čakalnih dob in neuporabnost “nacionalnega” seznama čakalnih dob. V zvezi s tem je predstavnica ministrstva za zdravje Eva Murko dejala, da je trenutno težava v tem, da ne morejo preverit kakovosti podatkov o čakalnih dobah pri izvajalcih. Je pa napovedala, da bo še letos uvedeno e-naročanje, katerega stranski produkt bo seznam čakalnih dob.
Zastopniki so med drugim opozorili tudi na t. i. opazovalne čakalne dobe pri ortodontih, ko so mladi bolniki na čakalni listi tako dolgo, da niso več upravičeni do brezplačne obravnave. Zastopnica z območja Ljubljane Duša Hlade Zore pa je opozorila na čakalni čas pred ordinacijami, kjer je po njenih besedah prav tako treba še veliko narediti in kjer so po njenih besedah zasebniki na veliko boljšem kot javne zdravstvene ustanove.
Zastopniki pacientovih pravic so današnjo razpravo posvetili tudi “izrednim” razmeram v zdravstvu, pri čemer so med drugim govorili o napakah v zdravstvu in razmerah na urgencah. Zastopnica pacientovih pravic v Mariboru Vlasta Cafnik je menila, da je skrajni čas, da se v Sloveniji začnemo odkrito pogovarjati o zdravstvenih napakah, ki pa jih je sicer zelo težko dokazovati. Kot je dejala, tudi iz svojih izkušenj ve, da se zdravstveno osebje večinoma sklicuje na splet okoliščin, “niti slučajno pa ne bo kdo priznal malomarnosti ali napake”.
Zastopnica pacientovih pravic za območje Novega mesta Zlata Rebolj pa na urgencah težave ne vidi v slabih zidovih, ampak v slabo organiziranem delu. Ko bo organizacija dela boljša in število kadra večje, bo tudi manj napak, je prepričana.
Uvodnega dela današnjega srečanja se je udeležil tudi predsednik Zdravniške zbornice Slovenije Andrej Možina, ki je med drugim menil, da z zastopniki pacientovih pravic “skupaj veslajo v istem čolnu”, pa tudi, da je zdravstvo eden redkih sistemov, ki še funkcionira v Sloveniji. Tako zastopniki pacientovih pravic kot tudi predsednik zdravniške zbornice pa so se strinjali, da je ob pojavu težav mediacija prava pot. (sta)
Slika je simbolična