Mariborski mestni prevoznik Marprom v posodobitev voznega parka

1

Mariborski mestni potniški prevoznik Marprom, ki je v lasti mesta, je pripravil nujno potrebni načrt obnove svojega voznega parka. Kot je danes povedal novi direktor Bernard Majhenič, načrtujejo v štirih letih povprečno starost avtobusov spraviti pod pet let, pri odločanju pa bosta na prvem mestu ekonomska upravičenost ter skrb za okolje.

Vodstvo mariborske družbe se je zato z Ljubljanskim potniškim prometom (LPP) že dogovorilo za intenzivno spremljanje stroškov na vzorčnem plinskem avtobusu, ki jih bodo nato primerjali s stroški porabe njihovih dizelskih avtobusov ter testnim električnim avtobusom, ki ga bodo v naslednjih nekaj mesecih preskusili tudi na ulicah Maribora.

“Poiskati želimo trajno in okolju prijazno rešitev, ki bo tudi finančno ugodna za izvajanje naše javne gospodarske službe,” je dejal Majhenič, ki prav zaradi neprekinjenega zagotavljanje slednje zagovarja hkratno uporabo tako električnih kot plinskih avtobusov. Električni avtobus bodo testirali v sodelovanju s podjetjem DuraBus, ki je nedavno v Mariboru obudilo proizvodnjo avtobusov na pogorišču propadle Tovarne vozil Maribor (TVM).

Današnje novinarske konference Marproma se je udeležil tudi novi župan Andrej Fištravec, ki prav tako ugotavlja, da je vozni park podjetja zastarel, premalo prijazen za uporabnike ter ekološko preživet. Prenovo je zato po njegovem mnenju potrebno delati s trajnostnim pristopom, v letošnjem mestnem proračunu pa je v ta namen že predvidenih okoli milijon evrov. Denar je, kot je dejal, namenjen bodisi za nakup ali operativni najem avtobusov, sam pa se nagiba k slednjemu.

“Odločitev o teh naložbah za seboj potegne ne le nakup avtobusov in izbiro energenta, pač pa množico drugih korakov, ki so povezani s parkiranjem in ureditvijo najožjega središča mesta. Vsaj do sredine leta bomo morali sprejeti pametno odločitev, hkrati pa se moramo lotiti prenove in vzpostavitve trajnostne mobilnosti v celotnem mestu,” je napovedal Fištravec.

Da je poslovni najem avtobusov najboljša rešitev, se strinja tudi Majhenič, ker je to stroškovno bolj učinkovito in ne potrebujejo nobenih zagonskih sredstev, ob tem pa se ne bo ponovila današnja zgodba, da bi jim ostala več kot 15 let stara vozila, saj lahko avtobuse v tem primeru menjajo tudi na vsakih pet let.

Prvi mož Marproma predvideva, da bi ob normalnem razvoju dogodkov še letos lahko prišli do 23 novih vozil. Obseg javnega potniškega prometa bo po njegovih besedah za zdaj ostal nespremenjen, načrtovani dve krožni liniji pa nameravajo izpeljati šele, ko bo nujna posodobitev voznega parka končana. Zaradi morebitnega ugodnejšega nakupa vozil pa ne razmišljajo o cenitvi vozovnic, saj se te niso bistveno spremenile že od leta 2001, medtem ko se je rast življenjskih stroškov medtem dvignila kar za 40 odstotkov.

Direktor DuraBusa Holger Postl je dejal, da bodo dosedanji proizvodnji letalskih avtobusov v kratkem dodali tudi proizvodnjo okolju prijaznih turističnih in mestnih avtobusov. Zelo si želijo tudi dobrega sodelovanja z mestom Maribor, v katerem želijo svoje izdelke predstaviti kot vzorce za prodor na druge evropske in svetovne trge.(sta)

marprom(slika je simbolična)

Število komentarjev: 1
  1. cincamarinca pravi

    Kangli se je j….o za mariborske potnike na lokalnih avtobusih.Fištravcu se ne.Zato je naš župan.Kanglo pa smo skupaj z mestnim svetom poslali v S.Korejo.V starih avtobusih.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen