Upravni odbor Adrie Airways je danes ugotovil, da je družba izpolnila vse ukrepe v skladu s sporazumom o finančnem in poslovnem prestrukturiranju. Novo podjetniško kolektivno pogodbo, ki je pogoj za uspešno dokapitalizacijo, so podpisali vsi sindikati, razen Združenja kabinskega osebja letalskih posadk Slovenije, so sporočili iz družbe.
Eden od pogojev za izvedbo dokapitalizacije je sklenitev nove podjetniške kolektivne pogodbe med družbo in sindikati. Ta je v skladu z zakonom o kolektivnih pogodbah veljavna za vse zaposlene v družbi ne glede na članstvo v posameznem sindikatu. “S tem je zaključena finančna sanacija družbe in postavljeni temelji za nadaljevanje poslovne in kadrovske sanacije,” so zapisali.
Adria Airways je v torek z bankami upnicami, Agencijo za upravljanje kapitalskih naložb RS in večinsko lastnico, državno Posebno družbo za podjetniško svetovanje, že uskladila besedilo sporazuma o poslovnem in finančnem prestrukturiranju družbe, v sredo pa so dosegli tudi dogovor z največjima domačima dobaviteljema – Aerodromom Ljubljana in Petrolom.
Delničarji Adrie Airways, ki je v hudih finančnih težavah, so na skupščini 21. septembra soglasno podprli dokapitalizacijo družbe s stvarnimi vložki v višini 19,7 milijona evrov – konverzijo terjatev bank – in denarnimi vložki v višini 50 milijonov evrov, kar bo zagotovila država.
Edini slovenski letalski prevoznik ima velike eksterne učinke na slovensko gospodarstvo. Na eno glavnih blagovnih znamk Slovenije je po ocenah družbe Airconomy – finančnega svetovalca, ki ga je Adria Airways v tujini najela za pomoč pri procesu prestrukturiranja – vezanih približno 3000 delovnih mest.
Pomembna je tudi zaradi mobilnosti prebivalstva in privlačnosti Slovenije kot turistične destinacije. Predsednik upravnega odbora Adrie Maks Tajnikar je julija za STA ocenil, da bi brez Adrie Airways v Sloveniji letno izgubili približno 25 do 35 milijonov evrov, med drugim zaradi izpada prometa na ljubljanskem letališču.
Adria Airways je imela ob koncu lanskega leta 452 zaposlenih, od tega 140 pilotov in 120 stevardes. Zaenkrat še ni znano, koliko zaposlenih bo zaradi zmanjšanega obsega poslovanja v okviru poslovne sanacije ostalo brez službe, je pa v javnosti zaokrožila številka o 22-odstotnem zmanjšanju števila zaposlenih.
Mreža Adrie Airways, ki letos praznuje 50 let obstoja in je članica združenja Star Alliance, povezuje Ljubljano z več kot 20 evropskimi mesti in omogoča zelo dobre povezave v Jugovzhodno Evropo. Njeno floto sestavlja 14 letal – dva airbusa A320, dva Airbusa A319, štirje canadair regional jet CRJ900, šest canadair regional jet CRJ200.
Adria Airways je lani zabeležila 63,07 milijona evrov čiste izgube, potem ko je predlani ta znašala okoli 14 milijonov evrov. Ob neupoštevanju razvrednotenj letal bi čista izguba znašala 25 milijonov evrov. V družbi načrtujejo, da bodo s pozitivno ničlo poslovali leta 2013.(sta)