Dr. Milan Zver: Koronavirusna kriza je prinesla mnoge izzive in priložnosti v izobraževalnem sistemu

1

(20. november 2020) Evropski poslanec dr. Milan Zver se je minuli torek udeležil vsakoletnega dogodka UnILiON, mreže neformalnih pisarn oz. predstavništev univerz v Bruslju, kjer je bila osrednja pozornost namenjena izkušnjam univerz in pogledu v prihodnost po pandemiji koronavirusa. Evropski poslanec je na dogodku spregovoril o spremembah, priložnostih in izzivih na področju izobraževanja po tej težki preizkušnji za celotno človeštvo.
 
UnILiON sicer predstavlja skoraj 150 odličnih univerz v EU, na Norveškem, v Veliki Britaniji, na Japonskem in v Rusiji. Mreža zastopa univerze pri inštitucijah v Bruslju in jim pomaga sodelovati, organizira pa tudi dogodke o izobraževanju, raziskavah in inovacijah.
 
Kot je uvodoma v svojem nagovoru izpostavil dr. Milan Zver, nam je pandemija koronavirusa pokazala, kako ranljivi smo kot družba, pa tudi kako odporni smo. “Pandemija nam je pokazala, da ničesar ne moremo jemati kot samoumevno, niti načina opravljanja našega dela, niti obstoja industrij, niti naših odnosov z bližnjimi, niti medicinske oskrbe, ki jo pričakujemo v življenjsko ogrožajočih situacijah. Po drugi strani pa smo prav zaradi koronavirusa videli, kako neverjetno hitro so se nekateri družbeni sistemi prilagodili tej zdravstveni krizi,” je dejal evropski poslanec.
 
Izpostavil je, da se je  velik del izobraževalnih procesov v tem času preusmeril na digitalni nivo, zaradi česar lahko pohvalimo tako učitelje, kot študente, pa tudi starše otrok, ki so se zmogli tako hitro prilagoditi. “Seveda bi morali narediti še več, da bi pomagali tistim, ki pri teh prilagoditvah morda niso bili tako uspešni,” je poudaril dr. Zver in izrazil upanje, da bo dogodek UnILiona ustrezno osvetlil načine in priložnosti za to, da bi izobraževalni sistemi v prihodnje lahko še bolje delovali.
 
“Tudi evropske institucije imajo v procesu digitalizacije šolstva in izobraževanja pomembno vlogo. V oktobru je Evropski parlament sprejel resolucijo o prihodnosti evropskih izobraževalnih sistemov po COVID-19. Pozdravili smo novo agendo Evropske komisije na področju izobraževanja, a smo obenem poudarili, da gre le za prvi korak v pravo smer,” je navedel evropski poslanec dr. Zver. Dodal je, da bi morali implementacijo evropskega izobraževalnega prostora in digitalnega akcijskega načrta za področje izobraževanja podpreti tudi s konkretnimi ukrepi in financiranjem. 

V juliju so se evropski voditelji dogovorili o načrtu za okrevanje  po pandemiji v vrednosti 1824 milijard evrov,  za Erasmus+ program pa so namenil 21,1 milijard evrov. Kot glavni pogajalec Evropskega parlamenta za Erasmus+ program je dr. Milan Zver  pozdravil še dodatni 2,2 milijardi evrov za omenjeni program, ki jih je naknadno pridobil Evropski parlament.
 
“Izobraževanje je izjemno pomembno za naše okrevanje po pandemiji. Če želimo zmanjšati dolgotrajno brezposelnost mnogih Evropejcev, bo treba vedno bolj razmišljati o dolgoročnem poudarku na vseživljenjskem učenju in pridobivanju različnih izkušenj,” je dejal dr. Zver.
 
Po njegovem prepričanju pa je koronavirusna kriza prinesla tudi nekaj dobrih izkušenj. Potrdila se je potreba po interdisciplinarnih študijih in izobraževanju, osredotočenim na človeka. 
 
“Ta kriza nam je pokazala tudi priložnost, da našo družbo zgradimo boljšo, kot je bila doslej. Toda, da bi nam to uspelo, potrebujemo ambicije, vizijo, in pripravljenost, da se premaknemo iz starih struktur, kar velja tudi za izobraževalni sistem, predvsem pa za univerze,” je dejal dr. Zver in dodal, da na žalost mnogo evropskih univerz v odličnosti zaostaja za ameriškimi in azijskimi. “Bolonjski proces je univerze skušal modernizirati, vendar pa je v evropskem visokošolskem sistemu še vedno mogoče zaznati veliko odpora proti spremembam. Šarm humboldtskega tipa univerze je namreč še vedno preveč močan,” je poudaril dr. Zver. 
 
“Upam, da bo pobuda “Evropske univerze”, ki bo verjetno postala del Erasmus+ programa, pomagala prinesti potrebne spremembe. Evropa bo lahko napredovala, če bomo podprli univerze, ki so že sedaj odlične in če bomo uspeli to odličnost razširiti na tiste univerze, ki se upirajo prepotrebnim spremembam,” je zaključil evropski poslanec.

Celoten govor v angleškem jeziku je na voljo v priponki.

PDF icon

Govor – angleški jezik

Število komentarjev: 1
  1. Micka Kovačeva pravi

    Tega, izgleda, se še korona ne prime

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen