Renaultova bonitetna ocena drsi v območje visokega tveganja

0

G]Po tistem, ko je bonitetna hiša Moody’s nedavno že znižala oceno francoskega avtomobilskega velikana Renault v območje visokega tveganja (junk), je s tem danes zagrozila tudi agencija Standard & Poor’s (S&P). Razlog za poslabšanje ocene so slabi poslovni izidi podjetja, ki ga med drugim bremeni tudi kriza v strateškem partnerju, japonskem Nissanu.

Moody’s je tako oceno francoskega proizvajalca avtomobilov, ki je s tovarno Revoz prisoten tudi v Sloveniji, pred dnevi znižal za eno stopnjo na Ba1. S tem je ta pristala v območju junk.

S&P je medtem danes zagrozil, da bi prav tako lahko znižal svojo oceno francoskega koncerna, ki je trenutno pri BBB-. S tem bi lahko tudi pri tej članici velike trojke bonitetnih hiš Renaultova ocena pristala v območju visokega tveganja, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Obe agenciji sta kot glavni razlog za povečano zaskrbljenost navedli sposobnost ustvarjanja denarnega toka v času, ko se avtomobilski sektor v Evropi in svetu spopada s številnimi izzivi.

Marža iz poslovanja oziroma EBIT, ki prikaže delež prihodkov, ki ga podjetje uspe obdržati potem, ko se odštejejo vsi s poslovanjem povezani stroški in pomeni delež dobička iz poslovanja (EBIT) v poslovnih prihodkih, se je lani s 3,3 odstotka v 2018 znižala na vsega 1,7 odstotka.

“Ne pričakujemo, da bi se Renault lahko na srednji rok vrnil na zdrave ravni marže iz poslovanja,” je nedavno ocenil Moody’s, S&P pa je poudaril, da bodo množični proizvajalci, kot je Renault, le težko na potrošnike prevalili visoke stroške, povezane s prehodom na električna vozila, kar bo vplivalo na njihov dobičkonosnost.

Prehod na električno mobilnost, ki ga je Renault sicer začel že pred leti, je eden največjih trenutnih izzivov za avtomobilski sektor, poleg negativnih vplivov trgovinskih trenj in ohlajanja globalnega avtomobilskega trga.

V primeru francoskega podjetja pa negativno na poslovanje učinkujejo tudi kadrovski pretresi po aferi z nekdanjim prvim možem Renaulta, Nissana in strateške zveze med obema proizvajalcema Carlosom Ghosnom, ki se je zaradi domnevnih finančnih mahinacij znašel v nemilosti japonskega pravosodja, a nato pred pregonom pobegnil v Bejrut. Poleg tega poslovanje Renaulta bremenijo tudi slabi rezultati v Nissanu, kjer se pretresi zadnjih mesecev močno poznajo.

Vse to bo velik izziv za novega glavnega izvršnega direktorja Renaulta Luco de Meo, ki bo s 1. julijem prevzel vodenje podjetja.

Renault je lani na ravni skupine sicer prvič v desetletju končal v rdečih številkah. Imel je 141 milijonov evrov izgube, potem ko je predlani beležil 3,3 milijarde evrov čistega dobička. Prihodki so upadli za 3,3 odstotka na 55,5 milijarde evrov.

Težave na trgu se poznajo tudi v Revozu, sicer največjem slovenskem izvozniku, kjer bodo do aprila prešli na polovično nočno izmeno, število zaposlenih pa zmanjšali za okoli 250. Revoz bo letos izdelal 10.000 vozil manj kot lani, ko so izdelali 199.146 vozil. (sta)

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen