V Kranju nastaja prvi center trajnostne mobilnosti

0

Skladno s strategijo trajnostnega urbanega razvoja Mestne občine Kranj v soseski Planina v Kranju nastaja Center trajnostne mobilnosti, ki bo eden prvih tovrstnih v državi. Gradnja poteka v skladu z načrti, tako da naj bi center odprli prihodnje poletje, je na današnjem ogledu gradnje povedal projektant objekta Aleš Peternel.

Center trajnostne mobilnosti bo info točka za spodbujanje uporabe trajnostnih načinov vsakodnevnega potovanja, ki bo namenjena vsem uporabnikom javnega prevoza, kolesarjem, pešcem, invalidom ter uporabnikom souporabe vozil. Center so umestili v največjo kranjsko stanovanjsko sosesko, kjer živi med 14.000 in 15.000 ljudi in kjer je gostota prebivalstva velika, težave pa so s pomanjkanjem parkirnih mest.

Ob gradnji soseske je na stanovanje v povprečju prišlo 0,7 avtomobila, sedaj pa dejansko na stanovanje pride v povprečju avto in pol. Po standardih trajnostne mobilnosti naj bi na eno stanovanje prišlo eno parkirišče, vendar pa je ob tem treba zagotovili tudi pravo infrastrukturo z avtobusnim postajališčem in kolesarskimi stezami, je pojasnil Peternel.

Za postavitev centra so uporabili prazno zelenico na cestnem otoku, kjer poteka glavna povezava med dvema deloma soseske. Na tem območju sta tudi postaja za izposojo koles in avtobusna postaja. Da bi zagotovili večjo varnost, pa bodo poskrbeli za umiritev prometa, je napovedal Peternel. Izpostavil je tudi, da so objekt zasnovali trajnostno, zato je v velikem delu zgrajen iz lesa, ima pa tudi zeleno streho.

Objekt s skupno površino 173 kvadratnih metrov ne bo namenjen le informiranju in obveščanju prebivalcev, temveč tudi podpori kolesarjem. Obiskovalci bodo v centru lahko sami izvedli manjša popravila koles, najeli mesta za hrambo koles preko celega leta in pridobili osnovno brezplačno pomoč za kolesa, kot sta preverjanje tlaka v zračnicah in pregled stanja kolesa.

Kot je povedal Peternel, so se pri projektu zgledovali po podobnem centru v Mariboru, ki pa ima manj vsebin. Kranjski center trajnostne mobilnosti je tako novost v Sloveniji. Kranjski župan Matjaž Rakovec pa upa, da jim bodo sledila še ostala slovenska mesta.

Cilj centra je zmanjšati število avtomobilov in povečati uporabo koles. Za zgled lahko služi Ljubljana, kjer so omejili promet v središču mesta in kjer se ogromno ljudi vozi s kolesi. Vendar pa je prednost Ljubljane v tem, da je ravninska. Medtem ko v Kranju denimo pot iz Stražišča v center mesta terja kar nekaj napora, je pojasnil Rakovec.

Izgradnja Centra trajnostne mobilnosti je del večjega projekta ureditve kolesarskega omrežja na šestih povezavah med stanovanjskimi soseskami in središčem Kranja. Gre za približno dva milijona evrov vreden projekt, pri čemer 600.000 evrov odpade na ureditev centra. Občini za projekt pripada 1,3 milijona evrov nepovratnih sredstev iz programa Celostnih teritorialnih naložb.

Drugo leto se bodo lotili gradnje še dodatnih šestih povezav. “Intenzivno pa delamo tudi na povezovanju s sosednjimi občinami,” je povedal Rakovec in napovedal, da bodo razmislili o tem, kako kar najbolje optimizirati in dopolniti tudi sistem izposoje koles Krskolesom. Ta ima sedaj že 28 postaj in je še vedno največji tovrstni elektrificiran sistem v državi.

Sistem je v letošnji, tretji sezoni aktivno uporabljalo 400 naročnikov, ki so skupaj ustvarili skoraj 20.000 izposoj. Na občini so zasledili odgovornejšo uporabo sistema, saj je bilo manj vandalizma kot lani. Letošnja sezona je bila prvič tudi razpotegnjena na devet mesecev, storitev pa bo uporabnikom ponovno na voljo predvidoma v začetku marca. (sta)

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen