Perutnina Ptuj lani z rastjo prodaje in višjim dobičkom

0

Perutnina Ptuj je po nedavni skupščini vendarle objavila lanske poslovne rezultate, ki jih je skupina ustvarila še v času prejšnjih lastnikov in uprave. Kot v letnem poročilu ugotavlja novi predsednik uprave Enver Šišič, so dosegli zavidljive rezultate. Ustvarili so 271 milijonov evrov prihodkov, kar je 13 milijonov evrov več kot leto prej.

Ptujska skupina je lansko leto zaključila s 16,1 milijona evrov čistega dobička, kar je v primerjavi z letom prej za kar 43 odstotkov več, dobiček EBITDA je leta 2018 znašal 29,2 milijona evrov, neto finančno zadolženost pa dobrih 35 milijonov evrov. Konec leta so na ravni skupine zaposlovali 3677 ljudi, od tega 1833 v Sloveniji.

Na ravni družbe so lani ustvarili nekaj manj kot 165 milijonov evrov prihodkov, dobrih pet milijonov evrov več kot leta 2017, in leto sklenili s 14,3 milijona evrov EBITDA, milijonom več kot leto prej, pri čemer se poslovni rezultati obeh let zaradi nekaj prilagoditev po implementaciji novega standarda nekoliko težje primerljivi. Slovenski del skupine je lani izvozil okoli 46 odstotkov svojih izdelkov in prav tako nekoliko povečal prodajo na tujih trgih.

Šišič v letnem poročilu navaja, da je Perutnina nadpovprečno uspešno in finančno stabilno podjetje, ki perutninsko meso in izdelke prodaja na več kot 20 trgih. Ob domačem, kjer so na ravni skupine ustvarili nekaj manj kot tretjino vseh prihodkov, so njihovi regijsko najpomembnejši trgi Hrvaška, Srbija ter Bosna in Hercegovina, kjer imajo vzpostavljene lastne vertikalno organizirane proizvodnje.

Ob tradicionalnih tujih trgih, kot so Švica, Velika Britanija in Švedska, so med pomembnejšimi tudi tisti, kjer imajo vzpostavljena lastna trgovska podjetja, torej Avstrija, Makedonija in Romunija, v zadnjem obdobju pa se prodajno uspešno usmerjajo še na nove trge Bližnjega vzhoda. S proizvodnjo in prodajo svoje najbolj prepoznavne blagovne znamke Poli so vstopili tudi na ameriški trg.

“S strateškim vstopom skupine MHP v naše lastništvo bomo lahko uresničili vse notranje potenciale, ki smo jih razvijali več let. Prepričan sem, da bomo s pomočjo novega lastnika, zavzetostjo zaposlenih ter dobrim sodelovanjem z rejci še presegli dosedanje okvire delovanja v regiji,” je dodal prvi mož ptujske družbe.

Ukrajinski lastniki naj bi v prihodnjih letih podprli Perutnino z intenzivnim investicijskim ciklom, predvsem na področjih, kjer so vlaganja v zadnjih letih nekoliko zastala. Prve naložbe bodo tako po Šišičevih besedah namenjene okoljsko odgovornim projektom in posodobitvam tehnološke opreme, s čimer želijo izboljšati ekonomsko učinkovitost in delovne pogoje.

Uspešno poslovanje skupine se nadaljuje tudi letos. Kot so za STA povedali v ptujski družbi, so v prvi polovici leta na vseh štirih domicilnih trgih, kjer imajo vzpostavljeno vertikalno organizirano proizvodnjo, prodali skoraj 46.000 ton perutninskega mesa in izdelkov, od prevzema s strani holdinga MHP marca letos pa dobrih 32.000 ton.

Skupaj so tako na omenjenih trgih prodali 71 odstotkov celotnega obsega prodaje, medtem ko so ostali del izvozili v Švico, Italijo, Črno goro, Kosovo, Romunijo, Severni Makedonijo, Veliko Britanijo in Švedsko. Največjo rast so v tem obdobju beležili v Avstriji, Švici in Severni Makedoniji.

Holding MHP oziroma njegova ciprska družba Hemiak Investments je prevzem ptujske skupine zaključil sredi februarja, ko je poslu zeleno luč prižgala Agencija za varstvo konkurence. Ne zadnji skupščini so iztisnili še zadnje male delničarje, ki se pred tem niso odzvali na njihovo prevzemno ponudbo, ob tem pa si lanskega dobička niso delili. (sta)

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen