Velenju in Šoštanju tri milijone evrov za avtobuse na vodikov pogon

1

Velenjska in šoštanjska občina sta na razpisu Eko sklada za dodelitev nepovratnih finančnih spodbud pridobili sofinanciranje v višini treh milijonov evrov za nakup šestih vozil na vodikov pogon, brez emisij ogljikovega dioksida. Namenjena bodo za prevoz potnikov, tudi na novi avtobusni liniji, ki bo povezovala obe občini.

Kot so sporočili z velenjske občine, je občina Velenje pridobila dva milijona evrov za nakup štirih avtobusov, občina Šoštanj pa milijon evrov za nakup dveh. Vozila bodo namenjena za prevoz potnikov v projektu vzpostavitve novega javnega potniškega prometa na vodikove tehnologije v obeh občinah. Zaključek projekta in vzpostavitev novih linij je predviden konec leta prihodnjega leta.

V sklopu vzpostavitve nove storitve je predvidena razširitev in optimizacija obstoječih prog, torej vključitev dodatnih postajališč oz. povečanje frekvence voženj skladno s potrebami lokalnih skupnosti. Predvidena je tudi vzpostavitev nove linije, ki bi povezovala velenjsko in šoštanjsko občino.

Lokalni javni potniški promet se v velenjski občini izvaja od leta 2008 na štirih linijah, v šoštanjski pa so ga uvedli konec leta 2018. V času delovanja se je v občinah izkazala potreba po vzpostavitvi medkrajevne povezave, saj med Velenjem in Šoštanjem poteka dnevno največ delovnih migracij, prav tako pa prebivalci obeh občin migrirajo med naselji tudi zaradi opravljanja drugih dejavnosti.

Velenjska občina je aprila letos sicer sklenila sodno poravnavo s Termoelektrarno Šoštanj (Teš) glede plačila odškodnine za okoljsko škodo za leto 2016 in ji odpisala dolg v višini 750.000 evrov. Iz takrat sklenjenega sporazuma pa je na drugi strani pridobila sredstva za izvedbo projektov, ki bodo prispevali k izboljšanju kakovosti življenja prebivalcev lokalne skupnosti.

Teš in velenjska občina sta takrat sklenila, da bosta pristopila k pripravi skupnega projekta nakupa avtobusov na gorivne celice ali vodik in izgradnjo polnilnice za vodik ter proizvodne enote vodika, zanj pa si bosta skupaj prizadevali prejeti nepovratna sredstva, ki so pogoj za njegovo izvedbo.

Teš se je zavezal, da bo zgradil polnilnice za vodik za osebna vozila in avtobuse, ob tem pa velenjski občini vodik zagotavljal 10 let od začetka obratovanja polnilnice ter sofinanciral nakup avtobusov na gorivne celice v višini 50 odstotkov stroškov občine, vendar največ do višine 300.000 evrov.

Če do realizacije omenjenega projekta ne bo prišlo najpozneje do konca leta 2020, bosta občina in Teš pristopila k izvedbi drugih projektov, ki se nanašajo na izboljševanje kakovosti življenja prebivalcev Velenja, in sicer bo Teš zagotovil enak obseg financiranja, kot bi ga sicer zagotovil pri izvedbi skupnega projekta omenjenega nakupa avtobusov. (sta)

Število komentarjev: 1
  1. Dejan pravi

    OK, vodikovi avtomobili ne smrdijo, to je v redu. Je pa dejstvo, da je poraba energije vodikovih avtomobilov približno 3-krat večja kot je poraba energije pri baterijskem vozilu, saj je potrebno vodik pridobiti z elektrolizo vode, ga potem skompresirati na cca. 800 Barov (prav ste prebrali!), šele potem gre v avto/avtobus, kjer pa ima gorivna celica spet slab izkoristek. Torej, če vodik pridobimo na ta način, je vožnja z vozilom na vodik 3x dražja kot je vožnja z baterijskim električnim vozilom, kar pač narod “ne bo kupil”. Če vodik pridobimo iz zemeljskega plina, kar se danes največ dela, potem je vodik malo cenejši, vendar je potem boljši izkoristek tega zemeljskega plina na način, da se kar uporabi v klasično plinsko gnanem vozilu, saj pridobivanje vodika iz zemeljskega plina ravno tako izpušča CO2 kot “plinski avtobus”. Pa še vodikova postaja bo stala celo premoženje. Za tole Šaleško dolino bi bil mnogo bolj smotrn nakup baterijskih električnih avtobusov, kar počne večina neskorumpiranih mest na svetu. Domet z enim polnjenjem bi izbrali tak, da bi se električni avtobus lahko vozil cel dan, baterije pa bi se polnile relativno počasi čez noč in bi “zmagali” = to bi bilo tudi najceneje! Ampak ne, to je Šaleški lonec, ki vsi vemo kako kuha. Davkoplačevalce bodo tile vodikovi avtobusi stali približno toliko več v primerjavi z baterijskimi električnimi, kot nas je stal več preljubi TEŠ6.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen