Kmalu strožja zakonska obravnava pijanih in prehitrih voznikov: Obvezno pridržanje vinjenih voznikov in sekcijsko merjenje hitrosti!

5

Agencija za varnost prometa (AVP) predlaga znižanje dovoljene meje alkohola za voznike s sedanjih 0,5 na 0,2 promila alkohola v krvi. Ministrstvu za infrastrukturo pa predlagajo tudi strožjo obravnavo voznikov, ki imajo v krvi več kot 1,1 promila alkohola, je za STA povedal direktor AVP Igor Velov.

AVP predlaga znižanje dovoljene meje alkohola s sedanje meje 0,5 promila oziroma 0,24 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka na 0,2 promila oziroma 0,1 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka. Agencija predlaga tudi, da policija vse, ki jim bodo namerili več kot 1,1 promila, pridrži in že njihovo udeležbo v prometu obravnava kot kaznivo dejanje.

Predlagajo pa tudi obvezno pridržanje vinjenih voznikov. “Pri strožji obravnavi bo marsikdo premislil, ali bo tvegal, da bodo zjutraj v službo sporočili, da ga danes ne bo, ker spi na policiji,” je orisal.

Z ministrstvom za infrastrukturo se o vsebini sicer še dogovarjajo. So pa na ministrstvu za STA potrdili, da so “v pripravi tudi spremembe zakona o pravilih v cestnem prometu, ki naj bi vključile tudi morebitne spremembe na področju problematike vožnje pod vplivom alkohola”.

Da so spremembe zakona pripravljene, pa je na seji DZ v odgovoru na poslansko vprašanje poslanca SDS Dejana Kaloha potrdila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Želi si, da bi o njem že ta teden razpravljali koalicijski partnerji na tedenskem sestanku. Med ključnimi spremembami, ki jih bo prinesel predlog, je poleg znižanja dovoljene vrednosti alkohola v krvi omenila tudi bistveno ostrejše sankcije za uporabo telefona med vožnjo ter prilagoditev sekcijskega merjenja hitrosti.

Poslanec Kaloh je sicer konec februarja na Vlado RS naslovil poslansko pobudo z nekaterimi predlogi za povečanje varnosti v cestnem prometu in nekateri teh predlogov bodo sedaj upoštevani tudi pri prenovi predmetne zakonodaje.

V pobudi za spremembo zakonodaje na področju varnosti cestnega prometa so navedeni sledeči
predlogi poslanca Kaloha:
– znižanje še dovoljene stopnje alkohola iz veljavne 0,50 grama alkohola na kilogram krvi
(oziroma 0,24 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka) na 0,3 grama alkohola na kilogram
krvi (oziroma 0,14 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka), pod pogojem, da tudi pri nižji
koncentraciji alkohola vozniki ne kažejo znakov motenj v vedenju, katerih posledica je lahko
nezanesljivo ravnanje v cestnem prometu (sprememba 105. člena Zakona o pravilih cestnega
prometa);
– obvezno pridržanje voznika, ki ima v organizmu določeno stopnjo alkohola, pri čemer stopnjo
alkohola za obvezno pridržanje voznika določi stroka (sprememba 24. člena Zakona o pravilih
cestnega prometa);
– strožje kaznovanje voznikov, ki so v preteklosti že povzročili prometno nesrečo s hudo telesno
poškodbo ene ali več oseb oziroma s smrtjo ene ali več oseb (vozniki povratniki) – kazen
zapora od enega do dvanajstih let s prepovedjo vožnje motornega vozila za čas, ki ni krajši od
pet let (sprememba 324. člena Kazenskega zakonika);
– vožnja pod vplivom alkohola kot primarni vzrok prometne nesreče.

Vozniki, ki vozijo z dovoljeno količino alkohola v krvi, pogosto povzročijo prometne nesreče, je pojasnil Velov. Med 2011 in 2017 so ti vozniki povzročili kar 22 odstotkov prometnih nesreč s smrtnim izidom. Vozniki z več kot 1,1 promila alkohola v krvi pa povzročijo kar 59 odstotkov smrtnih prometnih nesreč. Velov je poudaril, da že sedaj zakonodaja določa, da je dovoljeno do 0,5 promila, razen če voznik kaže znake zmanjšane prištevnosti, kar pa je težko dokazati.

Več kot 10 odstotkov prebivalcev Slovenije ima težave z alkoholom, kažejo podatki Nacionalnega inštituta za javno zdravje. “Žal se to odraža tudi v prometu. Ne moremo si več zatiskati oči, do alkohola v prometu moramo postati netolerantni,” je dodal Velov.

Učinki akcij, ki vključujejo povečan nadzor nad prometom, kažejo, da ljudje ob večjem nadzoru spremenijo ravnanje. To potrjujejo tudi izsledki akcije Hitrost. Dobre učinke imajo pa predvsem akcije, ki trajajo vsaj 14 dni.

AVP se zavzema za več pravičnega nadzora. “Nadzor mora biti na način, da ga bodo ljudje sprejeli kot potrebnega in poštenega. Kazen pa mora biti vzgojna,” je pojasnil Velov in dodal: “Cela Evropa gre v smer več nadzora.” Vendar za to pri nas po njegovih besedah rabimo več kadra, tehnična sredstva in zakonodajne spremembe, da bodo postopki krajši.

Težav z vožnjo pod vplivom alkohola ni mogoče rešiti le s povečanim nadzorom. Ravnanje udeležencev v prometu oblikujejo preventivni akcije, lokalni projekti in projekti v šolah. Ti projekti imajo dolgoročne in stabilne rezultate. “Ko bo v glavah ljudi narejen preskok, jaz vozim po omejitvah, ker je tako prav, ne bomo rabili več nadzora oziroma ga bomo lahko zelo zmanjšali,” je pojasnil.

Izpostavil je, da bi bilo mogoče uporabljati alkoholno ključavnico, vendar je ne. “Kot družba moramo postati netolerantni do alkohola. V manjšem kraju vsi vemo, kdo gre po službi na nekaj piv in pelje pijan domov. Vsi gledajo stran,” je ilustriral. (sta/ured)

Št. komentarjev: 5
  1. Pubec pravi

    Ve se, kdo so glavni divjaki na cestah. To so objestni mamini sincki, ki ga ” pac malo popijejo” in vozijo avtomobile ocetov.Praviloma mocne!!

  2. raft pravi

    Pubec pravi Pred 1 ura
    Ve se, kdo so glavni divjaki na cestah. To so objestni mamini sincki, ki ga ” pac malo popijejo” in vozijo avtomobile ocetov.Praviloma mocne!
    ———————-
    Ostali pa smo ali pa ste sami biseri?

  3. raft pravi

    Turistično društvo Trbovlje skupaj s Krajevno skupnostjo KLEK v sredo, 17. aprila 2019 organizira 13. tradicionalni pohod z baklami na Čebine.
    ———————-
    Komunisti pozor: udeležba The walkind Dead je za vas OBVEZNA!!!

  4. Samo pravi

    Podpiram 100%! Pijance je potrebno odstraniti s cest!

  5. raft pravi

    Samo pravi Pred 1 dan
    Podpiram 100%! Pijance je potrebno odstraniti s cest!
    ————————–
    Tudi pijance.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen