Zgodovinska mesta za razvoj petzvezdičnih doživetij kulture

0

Zgodovinska mesta lahko ponudijo veliko zanimivih zgodb in doživetij. Te je treba oblikovati v vrhunsko ponudbo, ki bo privabila dobre goste, so prepričani v Združenju zgodovinskih mest Slovenije, kjer so ta teden na mednarodnem posvetu v Radovljici k sodelovanju povabili tudi butične mestne nastanitve.

V Združenju zgodovinskih mest Slovenije verjamejo, da je kulturna dediščina slovenskih mestnih jeder bogastvo raznolikosti, tradicije, doživetij in zgodb. Hkrati so mestna jedra tudi prostor druženj in različnih dogodkov. Zastavlja pa se vprašanje, kako to bogastvo prodajati turistom. Zato je Združenje v sredo pripravilo posvet Zgodovinska mesta za vrhunska doživetja, na katerem so razpravljali o tem, kaj je potrebno, da bodo mesta in kultura turistični produkti, ki znajo motivirati za prihod v Slovenijo vse, ki iščejo urbana doživetja.

“V zgodovinskih mestih je kultura doma, moramo pa jo pripraviti v taki obliki – od dogodkov, doživetij do kulinarike, da jo bomo lahko kot vrhunsko doživetje ponudili gostom,” meni generalna sekretarka Združenja zgodovinskih mest Slovenije Mateja Hafner Dolenc, ki je prepričana, da so petzvezdična doživetja, v katera se usmerja slovenski turizem, na področju kulture prav v zgodovinskih mestih.

Ko bo turistična ponudba v zgodovinskih mest vrhunska, potem si lahko mesta obetajo dobre in zahtevne goste, ki so pripravljeni trošiti več, pravi Hafner Dolenčeva in dodaja, da so k povezovanju nagovorili tudi hotelirje, ki imajo z gosti prvi stik, da bi tudi oni v svojo ponudbo vključili kulturna doživetja. Po tokratnem prvem srečanju, bodo aprila pripravili delavnico, na kateri bodo oblikovali vsebine za trženje.

Pri promociji sodelujejo tudi s Slovensko turistično organizacijo (STO). Kot pravi Miša Novak iz STO, slovenska zgodovinska mesta predstavljajo res zanimiv produkt znotraj kulturnega turizma. “Turisti iščejo stara zanimiva mesta, ki pripovedujejo zgodbe zgodovine, kulture in tradicije,” je izpostavila in dodala, da je izziv vsakega mesta, da pove svojo najbolj atraktivno zgodbo in jo zapakira v nekajurno doživetje. Tako ima turist, ki pride v mesto, jasno na dlani, kaj mora videti, spoznati in doživeti.

Prav zgodbe oziroma doživetja so tudi tisto, kar razlikuje mesta med seboj. Tako denimo v Idrijo glavnina gostov pride zaradi dediščine in kulture, ki temelji na rudniku živega srebra, čipkah, geoparku in kulinariki, po čemer je Idrija edinstvena ne le v slovenskem ampak tudi evropskem in svetovnem merilu.

Zanimanja za doživetja kulturne dediščine med turisti raste, je iz prve roke lahko povedala tudi Vera Kermez iz turistične agencije Aurora Viaggi iz Trsta. Kot je pojasnila, v njihovi agenciji v pakete skoraj vedno vključujejo kulturno dediščino, četudi so potem paketi nekoliko dražji, saj gre za precejšnjo dodano vrednost, ki zanima goste. (sta)

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen