Slovenskost pri slovenskih potrošnikih še vedno pomembno vpliva na izbiro pri spletnem nakupovanju

0

Domači spletni trgovci imajo v Sloveniji prednost pred tujimi, slovenskost pa je potrošnikom pri nakupovanju še vedno pomembna, je na današnji predstavitvi raziskave o spletnem trgu dejal direktor družbe Ceneje Darko Dujič. Priročna, preprosta in zaupanja vredna izbira je po njegovih besedah pomembna za povezanega in informiranega potrošnika.

V Sloveniji je 44 odstotkov spletnih nakupov opravljenih pri petih največjih spletnih trgovcih, kaže raziskava o spletnem trgu v Sloveniji, ki sta jo izvedla Shopper’s Mind Slovenija in raziskovalna agencija Valicon. Kljub vsemu gre, kot je izpostavil Dujič, za še ne dovolj konsolidiran trg, podobno strukturo pa opažajo tudi na Hrvaškem.

Pomembno pa je tudi, kakšna je penetracija tujih trgovcev. V Sloveniji je bilo le 12 odstotkov nakupov pri globalnih trgovcih, kot so Amazon, Ebay ali Aliexpress, medtem ko ta delež na Hrvaškem že dosega skoraj 20 odstotkov.

V Sloveniji je le 18 odstotkov sodelujočih izpostavilo, da večino spletnih nakupov opravijo pri tujih trgovcih. Na Hrvaškem je tako odgovorilo 38 odstotkov sodelujočih. Zato se tudi slovenski trgovci pogosteje odločajo za prisotnost na hrvaškem trgu, je dejal direktor družbe Ceneje, ki uporabnikom na spletni strani ceneje.si ponuja primerjavo izdelkov v spletih trgovinah.

Polovica slovenskih kupcev rada nakupuje predvsem v slovenskih spletnih trgovinah. “Slovenskost je pri slovenskih potrošnikih zelo pomembna,” je ocenil Dujič. V Sloveniji imamo sicer enega izmed največjih deležev prodajnih površin fizičnih trgovin na prebivalca, kar pomeni, da gremo s “spleta lahko zelo hitro v fizično trgovino”.

Samo šest odstotkov kupcev do spletnih trgovin dostopa prek aplikacij. “Tukaj je najbolj agresiven v Sloveniji kitajski spletni trgovec Aliexpress, ki ima po podatkih iz lanskega leta skoraj 25 odstotkov nakupov zaključenih na aplikaciji. Je pa res, da ima zelo veliko penetracijo med ljudmi, vrednost nakupov pa je nižja, med 20 in 30 evri,” je pojasnil.

Zaključil je, da je “spletna trgovina ena najbolj zahtevnih, vendar tudi dinamičnih in rastočih kategorij”. (sta)

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen