Narodna galerija v Londonu kot božično darilo narodu razkrila avtoportret Artemisie Gentileschi

0

Narodna galerija v Londonu je nedavno kot “božično darilo narodu” razkrila na novo pridobljeno sliko najslavnejše umetnice italijanskega baroka Artemisie Gentileschi. Avtoportret, naslovljen kot Sv. Katarina iz Aleksandrije, je nastal okoli leta 1615-1617 in je prvo delo te umetnice, ki je postalo del javne zbirke v Združenem kraljestvu.

Za novopridobljeno sliko, ki so jo odkrili leta 2017 v Franciji, se po pisanju britanskega Guardiana pričakuje, da bo postala eden od draguljev nacionalne zbirke. V restavrirani obliki je zdaj na ogled v Londonu, marca prihodnje leto pa bo odšla na turnejo po “nenavadnih in nepričakovanih lokacijah”. Ta se bo začela 6. marca, okrog mednarodnega praznika žensk, v knjižici v Glasgowu, posvečeni zgodovini žensk, ženski kulturi in njihovim dosežkom.

Kot je povedala direktorica Narodne galerije Gabriele Finaldi, gre za “odlično delo pomembne umetnice”. Galerija si je po njenih besedah dolgo časa prizadevala, da bi predstavila Artemisio Gentileschi.

Umetnina ima za seboj zanimivo zgodbo, njeno pridobitev pa so zamegljevale trditve, da je galerija zanjo plačala preveč in da v njeni provenienci obstajajo luknje, kar je povečalo možnost, da so jo zasegli nacisti. Direktorica je to ovrgla s posmehom in zgodbo označila za “neumno”. “Nobenega razloga ni, da bi morali biti zaskrbljeni glede nacistične provenience.”

Po njenih besedah je bila v lasti družine Boudeville v Franciji, njeno lastništvo pa sega najmanj tri generacije v preteklost. Zadnji moški, za katerega je znano, da jo je imel v lasti v 40. letih prejšnjega stoletja, ni bil znan kot zbiralec in jo je zato najverjetneje podedoval.

Ker pa ni nesporne dokumentacije o njenem izvoru pred letom 1940, jo je galerija dodala na seznam del, ki so bila morda “nepravilno pridobljena” ali zasežena. “Na seznamu je zato, ker nimamo pisnih dokazov, in seznam je namenjen temu,” je pojasnila Gabriele Finaldi.

Zavrnila je tudi namige, da je galerija zanjo odštela preveč. Po njenih besedah jo je trgovec na dražbi v Parizu kupil za 2,4 milijona evrov, galerija pa jo je pridobila za 3,6 milijona evrov.

Direktorica je pojasnila tudi, da je bilo več razlogov, zaradi katerih je galerija ni mogla kupiti na dražbi, vključno zaradi pomanjkanja dovoljenja za izvoz in vprašanj glede obstoječega stanja in provenience, kar so sicer razrešili. “Plačali smo ceno, ki je bila, kot vemo, nižja od tega, kar so bili zanjo pripravljeni plačati drugi.”

Sredstva za nakup niso prišla iz javne blagajne, petmesečno konservacijo slike pa je plačala organizacija Art Fund.

Slika je primer tega, kako velika galerija poskuša odpraviti zgodovinske napake v preteklosti, ko je toliko umetnic padlo skozi sito umetnostne zgodovine. V svoji zbirki ima Narodna galerija 23 del umetnic.

Podrobnosti o turneji umetnine bodo še sporočili, za leto 2020 pa načrtujejo tudi veliko razstavo, na kateri nameravajo združiti več kot 35 del Artemisie Gentileschi, kar bo prva tovrstna razstava v Združenem kraljestvu. (sta)

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen