Prodaja PRO Plusa: Kar so Hrvati dovolili, Slovenija ne sme in ne more!

2

Da je prodaja medijske hiše Pro plus zelo pomemben posel za ameriški sklad KKR verjetno ni potrebno več poudarjati. O tem sem je na Politikis.si pisalo že precej. Vzporedno se ob prodaji Pro plusa na Hrvaškem odvija tudi nakup Nove TV. Po uvodnih zapletih, je hrvaški regulator sedaj odobril nakup družbi Slovenia Broadband v lasti United Group in ameriškega sklada KKR. Laik bi ob tem lahko pomislil, če so odobrili na Hrvaškem, zakaj potem ne bi v Sloveniji? Temu ni tako. Tistim, ki se profesionalno ukvarjamo z mediji je kristalno jasno, da sta primera že na prvi pogled kot noč in dan.

Za odobritev nakupa najbolj gledane hrvaške televizije Nova TV, je Slovenia Broadband morala prodati Total TV, mrežnega operaterja, ponudnika satelitske televizije. Razlog, zakaj so hrvaški regulatorji prvič prižgali rdečo luč družbi Slovenia Broadband, se je skrival v tem, da je po hrvaški zakonodaji šlo za nezdružljivost vloge ponudnika medijskih storitev, ki izbira in organizira medijske vsebine, z vlogo operaterja, ki ponuja javno storitev prenosa signala na elektronskim komunikacijskih mrežah ali podaja na uporabo javno komunikacijsko mrežo. Nova TV je po zadnjih podatkih hrvaške agencije za elektronske medije, najbolj gledan program na Hrvaškem s približno četrtinski deležem. Problematična torej ni bila medijska koncentracija, temveč nezdružljivost.

V Sloveniji pa je razlog prav medijska koncentracija. Z združitvijo Pro plusa in Telemacha, bi pod eno streho spravili največjega kabelskega operaterja v državi in ponudnika satelitske televizije, ki je hkrati tudi drugi največji ponudnik interneta, tretji največji mobilni operater s svojo lastno agencijo za prodajo oglasnega prostora (ja, vse to je Telemach) ter vodilnega ponudnika TV programov in informativnega programa, največjega ustvarjalca lastnih vsebin, ki ima v lasti tudi najbolj brane spletne portale (24ur.com, vizita.si, okusno.je,…) po zadnjih podatkih MOSS. Natančnih javno dostopnih podatkov, kot jih mesečno objavljajo na Hrvaškem, pri nas ni. A dejstvo, da je AVK izdal pravnomočno odločbo o zlorabi Pro plusa na oglaševalskem trgu, kaže, da je gledanost vseh njihovih programov (POP TV, Kanal A, Brio, Kino, Oto) relativno visoka.

V tem primeru ni potrebno biti velik strokovnjak, da ugotoviš, kakšna medijska prevlada bi se z združitvijo teh dveh družb ustvarila. Če bi pa resnično želeli potegniti vzporednice z hrvaškim primerom, bi kupec Pro plusa, kot korektivni ukrep, s katerim bi ohranili minimalno raven medijske pluralnosti v Sloveniji, moral predlagati recimo odprodajo programa POP TV oz. Kanal A (mogoče celo obeh) ali pa prodajo operaterja, torej družbe Telemach.

Torej, če pogledamo malce bolj podrobno oba primera, lahko vidimo, da je že izhodišče povsem drugačno. Težavi kupca Pro plusa v Sloveniji in Nove TV na Hrvaškem, ki jim je regulator zavrnil prvotno vlogo, sta neprimerljivi. In drugačne so tudi posledice na medijski trg.

Težko verjamemo, da bi AVK takšno medijsko koncentracijo, brez zgoraj omenjenih korektivnih ukrepov, lahko dovolila, saj bi posledice za medijsko krajino bila nepopravljive. Zato do te združitve ne bi smelo priti.

Št. komentarjev: 2
  1. Dvojna merila pravi

    Zanimivo, da nihče ni imel nihče nobenih pripomb v primeru Telekom-Siol-Planet Takrat je AVK odločil v dvajsetih (!!) dneh in pri tem ni izpostavljal nobenih bojazni ter nikakršnih bistvenih vprašanj.

  2. žonta pravi

    Tako je! Če imamo še kaj zdrave pameti v Sloveniji, tega ne bomo nikoli dopustili, če nočemo imeti samo enega medijskega velikana, ki bo vse pomendral pod sabo.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen