Minister Gašperšič o “hitrosti” njegovega resorja: Maribor bo južno obvoznico dobil (predvidoma) leta 2023

2

Prvi odsek mariborske južne oziroma zahodne obvoznice bi se po najbolj optimističnih napovedih lahko začel graditi prihodnje leto. Do takrat naj bi občina uredila vzporedno Streliško cesto, ki bo zaradi gradnje obvoznice najverjetneje še bolj prometno obremenjena kot doslej.

Gradnja obvoznice od zaključka zahodne obvozne ceste na Streliški cesti do priključka na štajersko avtocesto pri Rogoznici v skupni dolžini šest kilometrov je razdeljena na tri odseke. “Za prvo etapo se pridobivajo še zemljišča in v načrtu je, da bi drugo leto lahko začeli z deli. Drugo in tretjo fazo je potrebno še umestiti v prostor in po pričakovanjih bi se gradnja lahko začela v letu 2020,” je med obiskom pred dnevi v Mariboru povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ki opravlja tekoče posle.

Kot dodatno pojasnjujejo na Direkciji RS za infrastrukturo, je za prvi odsek v pripravi projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja za rušitev objektov. “V drugi polovici leta 2019 sledi pridobitev gradbenega dovoljenja za izvedbo gradbenih del na prvem odseku. V kolikor bodo v proračunu za leto 2020 in 2021 zagotovljena finančna sredstva, bo mogoče objaviti razpis za izvedbo gradbenih del in z njimi tudi pričeti,” so povedali za STA.

Za drugi in tretji odsek je bila septembra lani sklenjena pogodba za izdelavo državnega prostorskega načrta za navezovalno cesto na avtocesto. Za izdelavo idejnega projekta je pogodba podpisana, rok za njegovo izdelavo je konec letošnjega leta. “Ko bodo izdelane vse strokovne podlage, bo sledila javna razgrnitev. Predvidoma v letu 2020 bo izdelan državni prostorski načrt in podan predlog vladi za sprejem prostorskega akta,” še pravijo na direkciji, ki ima letos zagotovljena sredstva le za pridobivanje zemljišč oziroma nepremičnin na prvi etapi ter za izdelavo državnega prostorskega načrta za drugo in tretjo etapo.

Lokalna skupnost medtem ureja Lackovo in Streliško cesto, ki trenutno služita za obvoz po zahodnem oziroma južnem robu mesta. Mestni svetniki so na dopisni seji prejšnji teden potrdili investicijsko dokumentacijo za njuno ureditev, pri čemer si dober milijon evrov obetajo s strani države.

Lackovo cesto bodo uredili od Ulice na Gorco v Radvanju do krožišča na Bezjakovi ulici v Pekrah, za kar bo treba odšteti 1,15 milijona evrov. Po besedah Aleša Klinca iz občinskega urada za komunalo bodo uredili komunalno infrastrukturo, cestišče, javno razsvetljavo, pločnike in kolesarsko stezo. Projekt mora biti v skladu z državnim razpisom zaključen do novembra letos.

Prvi del Streliške ceste (od šole do križišča pri bencinski črpalki) naj bi bil izveden letos, del do Ljubljanske ceste pa prihodnje leto. Skupno so dela ocenjena na 1,7 milijona evrov, tudi tu se bo uredilo tako cestno kot komunalno infrastrukturo ter pločnike in kolesarsko stezo.

Tako Lackova kot Streliška cesta sta trenutno polni lukenj, javna razsvetljava je dotrajana, krožišča so montažna. Prometno naj bi bili razbremenjeni šele z izgradnjo celotne obvoznice pod Pohorjem, kar pa ni pričakovati pred letom 2023.

In kaj je konec decembra 2016 na temo mariborske južne obvoznice rekel državni sekretar ministrstva za infrastrukturo Jure Leben: “Računamo, da bi konec leta 2017 začeli z določenimi gradbenimi deli. V celoti pa bi naj bila obvoznica končana 2019.” (sta/ured)

Št. komentarjev: 2
  1. hinko pravi

    Pri SMCju so res sami lažnivci oz. lažnivec na lažnivca = SMC!

  2. žan pravi

    Cerarjeva vlada je že neštetokrat pokazala svojo nesposobnost, tako da Mariborčani ne nasedajte vedno novim obljubam, ampak raje tokrat volite preverjeno formulo, to je SDS!

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen