Doris U. Windisch, uspešna direktorica ZTMP, ki pa jo rušijo luzerji: “Fištravec je nepremišljen, Iskra neetična!”

5

O gonji zoper uspešno direktorico Zavoda za turizem Maribor-Pohorje, Doris U. Windisch, smo na našem portalu že pisali. V začetku februarja je Windischeva denimo pojasnila, da se pod njenim vodstvom, stanje turizma v Mariboru in okolici popravlja precej na bolje. Temu pritrjujejo tudi statistični podatki. Po letu 2012 v mestu kot tudi na ravni destinacije znova beležijo rekordne številke. Celotna destinacija po njenih besedah presega 400.000, Maribor pa 300.000 nočitev, kar za lansko leto pomeni rast za šest do deset odstotkov. Za kar 13 odstotkov se je povečalo tudi število dnevih gostov, ki obiščejo Tic in Hišo Stare trte.

Ta teden sta občinska sveta občin Rače-Fram in Hoče-Slivnica že podprla Urbančič Windischevo, enako naj bi ravnali tudi v Staršah. Kaj pa se dogaja z mariborsko občino, ki jo vodi Andrej Fištravec, da podpira rušenje uspešne direktorice? Po naših informacijah je gonilna sila gonje zoper Urbančič Windischevo Alenka Iskra, članica Sveta ZTMP, sicer vidna članica SD v Mariboru, ki je maja lani povsem pogorela, ko se je tudi sama potegovala za direktorsko mesto. Fištravec, ki je pred dnevi škandalozno izustil, da se on ne more ukvarjati s problematiko zatečenega stanja v ZTMP, a da direktorica ne zaupa njegovega popolnega zaupanja, pa očitno dosti da na mnenje posameznih članov zavoda.

Doris U. Urbančič pa za Politikis.si zadeve pojasnjuje tako…

V zvezi s predlogom za vašo razrešitev je mariborski župan Andrej Fištravec odgovoril: »Osebno se s tem ne ukvarjam. Preveč stvari je v Mariboru, da bi se jaz osebno z njimi ukvarjal.« Vaš komentar te, milo rečeno, škandalozne izjave?

Menim, da odgovor ni bil premišljen, sploh glede na dejstvo, da turizem prispeva 13% v BDP in da to za Maribor pomeni cca. 40 mio eur denarja, kar pa zagotovo ni malenkost. Turizem ima neskončen potencial in tega se vsi dobro zavedamo.

Ena izmed občin ustanoviteljic ZTMP Rače-Fram in Hoče Slivnica sta glasovali proti vaši razrešitvi. Za MOM vemo, da bodo mestni svetniki o vaši razrešitvi morali razpravljati, kako pa kaže z drugimi občinami na to temo? Imate kakšne signale?

V mestni občini Maribor je o tem odločala komisija KVIAS in točko, ki bi naj bila predlagan na mestno sejo umaknila iz dnevnega reda s komentarjem, da iz predlaganega ni razvidno ali direktorico predlagajo za razrešitev iz krivdnih ali nekrivdnih razlogov in da naj o tem odločajo člani sveta zavoda, v katerem se nahajajo predstavniki MOM in predstavniki članic soustanoviteljic. Po odločanju članov sveta zavoda pa sledijo še mnenja sprejem soglasij s strani občine MOM in soustanoviteljic.

Vključitev in sodelovanje z občinami soustanoviteljicami in ostalimi občinami se pozitivno razvija. Tudi glede na strateški dokument »Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017 – 2021« kjer smo kot destinacija Maribor zajeti z vsemi 21 občinami nas vzpodbuja k povezovanju. Glede na zadnje objavljen članek s strani MOM o sofinanciranju se zagotovo strinjam, vendar ne na način, da se pove znesek investiranja ne pa kakšen je doprinos glede na vložek. Potreben je konstruktiven pogovor med občinami, kjer je ključna vloga župana, kako bo z župani dorekel. Zavod za turizem Maribor – Pohorje se bo v same aktivnosti maksimalno vključeval insuportiral želje lastnika in investitorja (MOM).

Menite, da so predlogi za vašo razrešite nezakoniti in neusklajeni s statutom ZTMP?

Kot sem jasno zapisala v svojih odgovorih, že 19. januarja 2018 menim, da za mojo razrešitev ne obstoji nobeden izmed navedenih razlogov za razrešitev. Gre predvsem za splošne očitke, čeprav je v 15. členu statuta in 13. členu odloka jasno zapisano kdaj lahko pride do razrešitve.

Po mariborskih kuloarjih se govori, da je najbolj aktivna pri gonji zoper vas tudi Alenka Iskra, ki je sicer pred slabim letom pogorela pri kandidaturi na mesto, ki ste ga potem zasedli vi?

Nisem osebe, ki deli očitke. Ga. A. Iskra je članica sveta zavoda, ki je istočasno kandidirala za to pozicijo in smatram, da je seveda njena vloga v zavodu neetična. Sicer pa se zanašam na njene večletne izkušnje v turizmu in njeno doslednost, da bo se bo odločala v skladu s svojimi načeli, v skladu z zakoni in seveda v skladu s tem, kar se od članov sveta pričakuje, v dobrobit mesta Maribor in celotne destinacije.

Pri predlagani razrešitvi vam Svet TZMP sicer očita nestrokovnost, ne-povezovanje z nekaterimi deležniki, ki jih zadeva turizem, in nepravočasnost pri določenih projektih. Vi ste sicer na te očitke odgovorili kar na 30 straneh. Lahko na kratko povzamete vaše odgovore?

– Nestrokovno in neciljano pripravljen:  Poslovni načrt za leto 2017: Potrebno je povedat, da sem takoj po nastopu funkcije imela le 14 dni časa za pripravo tega dokumenta, ki pa je bil s strani članov sveta zavoda tudi sprejet. (preveriti številke). Ob tem sem se držala smernic predhodnikov, ki so vodili Zavod za turizem. S strani g. Razdevška sem bila celo pohvaljena. Glede na izkušnje, ki sem jih pridobila v 9 mesecih, pa je zagotovo res, da bo vsak plan boljši, saj na izkušnje plemenitijo, druženja bogatijo in spoznavanja ljudi v okolju in izven nepojmljivo »nadgradijo«. Zato je plan za leto 2018 zagotovo veliko boljši.

– Neuspešno povezovanje z najpomembnejšimi akterji turističnega gospodarstva v mestu in okolici: Sama sem že kot človek nekonfliktna oseba, oseba, ki obožuje ljudi, delo z ljudmi, turizem. Človek nasmehov in seveda posledično človek povezovanja. Zato me je ta očitek še toliko bolj presenetil. Povezujem se z različnim turističnimi akterji od svojega mandata naprej, je pa res, da se je potrebno vprašati ali si tudi drugi tega želijo. Moja vrata so zmeraj odprta in z veseljem podprem dobre ideje,… S koncem leta in glede na vedno potrjeno strategijo smo v skladu s tem tudi pričeli na ZTMP sestavljati koncept povezovanja in skupine za: enogastonomijo, kulturo in šport.

– Nepopolno, nestrokovno in nepravočasno pripravljen projektni načrt za izvedbo prireditve Čarobnega decembra: Tudi pri tem dokumentu smo se na ZTMP držali vseh za projekt značilnih točkah, in časovno nesporno in v skladu z določili določenimi v poslovniku. Zatorej me žalosti dejsto, da sem celotno leto, kljub neprestanemu prizadevanju s strani članov sveta prejemala kritike in očitke. Zanima me in sprašujem se zakaj? Kaj je razlog? In resnično želim si, da izvem odgovor. V kolikor ga nimajo pa si želim, da dovolijo, da ZTMP končno dela to kar je njegova naloga in naredi čudežni preboj, ki ne bo čudežen ampak realnost.

Kateri pozitivni premiki so se zgodili v Mariboru in na ravni celotne destinacije zgodilo v teh 9 mesecih, odkar ste direktorica TZMP?

Svoj mandat sem nastopila 8. maja 2017, tik pred glavno sezono saj so najbolje zasedeni meseci ravno, poletni meseci, (junij, julij, avgust 2017) z 118.998 prenočitvami. Skok v delo je bil, skok v ocean. Glede na to, da je v času pred mojim nastopom vodila zavod notranja oseba so bile zadeve pred mojim prihodom, razen tekočih v mirovanju. Delo v gospodarstvu in delo v javnem zavodu, gre za velik preskok, sploh glede na dejstvo, da sem sama človek akcije in da seveda javni zavod pomeni, daljše postopkovne izvedbe. Delo sem izvajala v sladu s potrjenim planom, potrjen s strani članov sveta zavoda. Glavna naloga je bila, kako v čim večji meri in v čim krajšem času doprinest k prepoznavnosti Maribora in naše celotne destinacije. Skladno s tem je seveda bilo potrebno sprotno vodenje in spoznavanje zaposlenih v zavodu. Vsakega izmed njih čim bolje informirati, podati izzive in motivirati. Poleg tega pa seveda spoznavati sam potek dela. Zagotovo ena ključnih nalog zavoda je polega promoviranja doma in v tujini povezovanje. Zato smo v letu 2017 izvedli tri sestanke s hotelirji, oblikovali delovne skupine vezane na ključne produkte, zastavljene strateško. Sledili so usklajevalni sestanki z vinarji, gostinci in občinami. Glede na to, da smo tudi sami ob pripravi dokumentacije za »Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017 – 2021« rasli, smo se zadeve lotili dokaj podobno s sosednjimi občinami od katerih že prejemamo odzive in zbiramo vsebine, ki jih bomo vključili v promocijo destinacije. Zavod v preteklosti ni izvajal raziskav in za to, nima možnosti razvoja na podlagi analiz pač pa le na podlagi predvidevanj in turističnih trendov, ki jih spremljajo drugi. Ob nastopu funkcije smo že 15. 5. pričeli sodelovanje s press clipingom, ki je redno spremljal našo odzivnost v medijih. Z veseljem lahko povem, da je od maja do 31. 12. skupna ocena oglaševalske vrednosti znašala 1.075.869 €. Največjo vrednost je dosegel tematski sklop Stara trta, vino in kulinarika (440.490 €), sledijo Šport (312.283 €), Kultura (148.032 €) ter Turizem in ZTMP splošno (175.065 €).

Turizem prispeva 13% v BDP in da to za Maribor pomeni cca. 40 mio eur denarja, kar pa zagotovo ni malenkost. Turizem ima neskončen potencial in tega se vsi dobro zavedamo.

Doris U. Windisch Direktorica Zavoda za turizem Maribor Pohorje

 

Št. komentarjev: 5
  1. konrad pravi

    Doris samo tako dalje! Super delaš za turizem v Mariboru! Ne oziraj se na nevoščljivce in bedake…

    1. Lojz pravi

      Turizem v Mariboru je ok.

    2. gabi pravi

      Turizem se je v zadnjem letu res popravil! Očitno tudi zaradi sposobnega vodstva Zavoda za turizem!

  2. čarli pravi

    Fištra je v paniki in obupu, ve, da bo jeseni pušnil, kakor je dolg in širok ter očalast.

  3. boris pravi

    Rdeči hočejo porezati vse uspešne, da bodo potem lahko sami pacali in kradli – to je njihov večni modus operandi.

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen