Malaysia Airlines bo odpustila 6000 ljudi, ime družbe ostaja

0

Malezijski nacionalni letalski prevoznik Malaysia Airlines, ki sta ga letos doleteli dve tragični nesreči, bo v okviru načrta prenove družbe odpustil 6000 ljudi, znižal bo število linij in praktično postal regionalni prevoznik, medtem ko imena družbe ne bodo spreminjali. Analitiki so glede možnosti uspeha prenove družbe razdeljeni.

Letošnje leto je bilo za Malaysia Airlines izjemno tragično. Potem ko je marca na poti iz Kuala Lumpurja v Peking skrivnostno izginilo letalo MH370 z 239 ljudmi na krovu, za katerim so se izgubile praktično vse sledi, je bilo julija na vzhodu Ukrajine, kjer potekajo spopadi med proruskimi separatisti in vladnimi silami, sestreljeno letalo MH17 z 298 ljudmi na krovu.

Vodstvo družbe se je po drugi nesreči odločilo za temeljito prenovo družbe, v njeno reševanje pa se je vključil državni investicijski sklad Khazanah Nasional, ki je imel v družbi doslej 70-odstotni delež, zdaj pa namerava odkupiti še deleže preostalih delničarjev in v družbo vložiti šest milijard ringitov (1,4 milijarde evrov), poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Generalni direktor sklada Azman Mokhtar je danes predstavil nekaj podrobnosti procesa prestrukturiranja. Brez dela bo ostalo okoli 6000 ljudi, kar je 30 odstotkov zaposlenih, vendar časovnica odpuščanja še ni znana. Mrežo linij bodo “racionalizirali”, kar glede na dosedanjo prakso pomeni, da bodo ukinili nedobičkonosne linije. Praktično bodo postali regionalni prevoznik.

Do konca leta bodo izbrali tudi novega izvršnega direktorja, bo pa trenutni prvi mož družbe Ahmad Jauhari Yahya, ki se je znašel pod plazom kritik, na položaju ostal do julija 2015, s čimer želijo zagotoviti gladek prenos moči. O (delni) prodaji deleža sklada Khazanah Nasional strateškim kupcem iz zasebnega sektorja bodo razmislili v prihodnosti, je dejal Azman.

“Kombinacija ukrepov, ki smo jih predstavili danes, nam bo omogočila, da oživimo našega nacionalnega prevoznika,” je povedal Azman in dodal, da imena družbe ne nameravajo spreminjati. O tej možnosti se je v javnosti precej ugibalo, saj ime družbe, ki je imela doslej sicer solidno varnostno statistiko, zdaj vsi povezujejo z nedavnima nesrečama.

V skladu Khazanah Nasional upajo, da bo Malaysia Airlines v treh letih znova postal dobičkonosen. V drugem letošnjem četrtletju so čisto izgubo skoraj podvojili na 305,7 milijona ringitov (73,6 milijona evrov), predvsem na račun padca rezervacij letalskih kart. Ob tem so opozorili, da jih bo finančni učinek dvojne tragedije MH370 in MH17 v celoti udaril v drugi polovici leta.

Analitiki pogrešajo več podrobnosti načrta prestrukturiranja. “Povrnitev k dobičkonosnosti v treh letih so sanje. Blagovna znamka družbe je močno oskrunjena,” je dejal letalski analitik Shukor Yusof. Analitik Adrian Ng po drugi strani meni, da bi načrt lahko deloval, a pogreša več podrobnosti. “Kako ga bodo uresničili? Letalska industrija je zahtevna, konkurenca pa zelo huda,” je opozoril. (sta)

boeing777 malaysia

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen