(Ne)odvisni slovenski tiskani mediji na vzorcu poročanja o AS

5

Opozarjanja največje slovenske opozicijske stranke SDS o nujnosti uravnoteževanja medijskega prostora pri nas, niso zgolj plod politične retorike, ampak očitno nujnost, ki se v prihodnosti mora zgoditi. Pri tej stranki so pred časom naredili analizo poročanja največjih slovenskih tiskanih medijev o arbitražnem sporazumu. Izsledki te raziskave so dovolj zgovorni sami zase. Mi jih na tem mestu objavljamo v celoti (zajeto je bilo obdobje med 7.5. in 4.6., v analizi pa so bili pod lupo naslednji mediji: Žurnal24, Finance, Večer, Dnevnik in Delo): 

Žurnal24

47 člankov o AS, od tega 10 ZA, 7 PROTI, 30 pa jih podaja oba vidika.

Od tega 14 komentarjev: 8 ZA, 4 PROTI, 2 pa brez opredelitve. Zadnji dan kampanje je osrednji komentar napisal odgovorni urednik, ki je ljudi pozval k podpori AS.

Finance

26 člankov o AS, od tega 11 ZA, 5 PROTI, v 10ih najdemo obe stališči.

Od tega 1 intervju ZA (B. Pahor; o AS pol strani) ter 1 intervju PROTI (J. Janša; o AS 1/6 strani). Na mnenjski strani so Finance objavile 4 komentarje, dva ZA (oba Šuklje) in dva PROTI (Rupel, S. Hribar). Zadnji dan kampanje je uvodno kolumno spisal odgovorni urednik, ki je ‘s stisnjenimi zobmi’ pozval k podpori sporazuma, istemu pozivu pa je sledil tudi dvostranski osrednji članek petkove izdaje Financ (stran 2 in 3).

Večer

90 člankov o AS, od tega 40 ZA, 20 PROTI, v 30 pa sta podana oba vidika. Zadnji dan kampanje je časnik objavil 7 člankov o AS. V treh (vključno z nosilnim komentarjem) je AS dobil eksplicitno podporo, medtem ko so bili preostali štirje članki brez opredelitve.

Opomba: v drugi polovici referendumske kampanje so bistveno povečali intenzivnost poročanja o AS (v prvih 16 dneh 41 člankov, v zadnjih 9 dneh pa 49!).

Dnevnik

62 člankov o AS, od tega 27 ZA, 8 PROTI ter 27 z obema stališčema

V tem obdobju je časnik objavil 12 komentarjev ZA in 0 PROTI ter po en intervju ZA in PROTI; priobčeno je bilo tudi 28 pisem bralcev o AS, 15 v podporo, 8 proti AS ter 3 brez opredelitve.

Delo

99 člankov o AS, od tega 66 ZA, 6 PROTI in 27 z deljenim mnenjem. Od 7 velikih intervjujev jih kar 6 govori v prid AS, od 33 uvodnikov oz. komentarjev sta bila proti AS samo 2. Zadnji dan referendumske kampanje je delo priobčilo 8 člankov o AS, od tega jih je 6 eksplicitno podprlo AS, dva pa sta bila brez opredelitve.

Delo je priobčilo tudi 38 pisem bralcev na temo AS. 31 jih je bilo ZA, 7 pa PROTI AS.

Po tej analizi si slovensko bralno občestvo brez problema lahko ustvari sliko, kateri slovenski tiskani mediji so bolj ali manj (ne)odvisni…

Št. komentarjev: 5
  1. Rastko pravi

    Sami levičarski cajtengi, brez izjeme. Žurnal in Finance se vsaj trudita biti objektivna, čeprav sta urednika Novkovič in Frankl predvsem dobro kompatibilna z levo oblastjo.

  2. Rado pravi

    HM?
    Osebno sem bi proti arbitražnemu sporazumu, a se vseeno vprašam, bi urednik posameznega medija moral zagotavljati pisanje o sporazumu po načelu 50:50?

    Koliko člankov ZA sporazum je objavil npr. Reporter?

  3. Rexmundi pravi

    Komunajzarji naj nazaj dajo edin pravi slovenski časopis SLOVENEC. Ti našteti pa naj samo za komunajzarje pišejo. Naročajo pa se naj na njih tudi samo komunajzar. Ostali zavedni Slovenci se bomo na naše domače časopise kot je bil Slovenec, Jutro, Demokracijo na Reporter vsaj še toliko časa, dokler bo karikature risal Miki Muster…

  4. Meri pravi

    Jasna statistika, jasne levičarske metode – indoktrinacija preko medijev. Hvala bogu za internet.

  5. Rexmundi pravi

    Tako stanje je posledica brezdušne komunistične ideologije!

Napišite komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen